افزایش قیمت نفت با تهدید زیرساخت های امارات از سوی انصارالله/طلای سیاه به 89 دلار رسید

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت تهدید زیرساخت های امارات از سوی انصارالله و احتمال اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا و روسیه به مرز ۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت کمی عرضه و تنش های ژئوپلتیکی در اروپا و غرب آسیا که نگرانی در مورد اختلال بیشتر در عرضه نفت را تقویت کرده است، به مرز ۸۹ دلار رسید.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز گفت در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، تحریم های شخصی علیه ولادیمیر پوتین را بررسی خواهد کرد.

روز دوشنبه، انصارالله یمن حملات موشکی علیه پایگاه نظامی در امارات انجام داد.

استفان برناک، تاجر بازار نفت گفت: «تشویش و آشفتگی در مورد احتمال اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا و روسیه، زمینه افزایشی برای بازار نفت را فراهم می کند.»

هر بشکه نفت برنت با ۷۷ سنت افزایش ۸۸.۹۷ دلار فروخته شد. قیمت این نوع نفت در ۲۰ ژانویه به ۸۹.۵۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ به شمار می رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۵۲ سنت افزایش ۸۶.۱۲ دلار معامله شد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرعامل بخش تحقیقات نیسان سیکیوریتی گفت: «به علت تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین و وجود تهدید برای زیرساخت های امارات، روند کاهشی قیت نفت محدود شده است.»

گزارش موسسه امریکن پترولیوم در روز گذشته نشان داد که ذخایر نفت آمریکا ۸۷۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته است که این امر تاییدکننده تعادل محدود عرضه و تقاضاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس