کد خبر 1331762
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
لبخند ملیح بورس به رئیس جمهور

بازار سهام امروز نیز در حالی نظاره گر معاملات بی رمق و حوصله بر خود بود که تصمیم سازی ها در کمیسیون تلفیق مجلس بر سر لوایح بودجه سال آینده کشور همچنان دغدغه فعالان بازار است.

به گزارش مشرق، امروز چهارشنبه ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۶۹۱ واحدی عدد ۳۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۹ هزار و ۲۶۶ واحد افزایش به رقم ۹۳۱ هزار و ۶۶۸ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۴ هزار و ۹۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۲۸ هزار و ۹۱ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۷۹ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۳۵ واحد دست یافت.

در این بازار امروز ۲ میلیارد و ۱۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش یک هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان مربوط به معاملات عملیات باز بانک مرکزی در بازار اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز نمادهای فولاد مبارکه با ۳۲۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۲۷۰۰ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵۸۳ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی صنعت غذایی کوروش با ۶۶ واحد، ذوب آهن با ۶۴ واحد و تراکتورسازی ایران با ۶۱ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

بازار سهام در اوج نا امیدی معاملات دیروز، به یکباره شب گذشته از سوی رئیس جمهور سورپرایز شد و توانست با تغییر جهت روند حرکتی نماگرها از منفی به مثبت، دوباره جان تازه ای بگیرد.
بر اساس مصوبه شب گذشته شورای اقتصاد دولت، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها به رقم قبلی باز می‌گردد.

بر اساس مصوبه هیأت دولت مقرر شد نرخ خوراک مانند کشورهای همسایه با یک سقف ریالی اعلام شود و حتی برای دو ماه باقیمانده از سال جاری نیز نرخ خوراک برای پتروشیمی‌ها ۵ هزار تومان و نرخ سوخت برای نیروگاه‌ها و فولادی‌ها ۲ هزار تومان اعلام شود.

همچنین با مصوبه دولت قرار شد این دارایی‌های ارزی به نرخ ۲۲ هزار تومان محاسبه شود و این باعث می‌شود صنایع بانکی در بورس رشد کنند و سهام آنها از ریزش نجات پیدا کند.

رئیس جمهور دیشب (سه‌شنبه) با حضور در برنامه شبانگاهی شبکه یک سیما در بخشی از سخنان خود با محوریت بازار سرمایه گفت: تیم اقتصادی در حال جمع بندی راه‌های کارشناسی شده به منظور خروج بازار سرمایه از بحران است زیرا دغدغه سهامداران مربوط به دولت نیز می‌شود ما هدفمان حرف درمانی نیست بلکه به دنبال راهکارهای اساسی هستیم زیرا ثبات بازار نیازمند دستورالعمل‌های بلند مدت است. به همین خاطر روز چهارشنبه (۶ بهمن) قرار است برنامه‌هایی که توسط تیم اقتصادی دولت به جمع بندی رسیده است از سوی وزیر اقتصاد اعلام شود، امید می‌رود هرچه سریع‌تر شاهد بازگشت ثبات در بازار سرمایه باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس