کد خبر 1331711
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مورینیو به قولش عمل کرد/هدیه ویژه آقای خاص به پدیده جدید رم+فیلم - کراپ‌شده

ژوزه مورینیو که امروز ۵۹ ساله شد، آماری حیرت انگیز در دنیای فوتبال به نمایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، ژوزه مورینیو، یکی از مهمترین و بهترین مربیان ۲۰ سال اخیر دنیای فوتبال ۵۹ ساله شد تا به سوژه بزرگ رسانه‌های دنیا نام گیرد.

او در این فصل هدایت آ.اس رم ایتالیا را برعهده گرفته و در حال حاضر پس از  ۲۳ بازی و ۳۸ امتیاز در رده ششم سری‌آ ایتالیا قرار گرفته است. رم امیدوار است با حضور آقای خاص بتواند دوباره به لیگ قهرمانان اروپا بازگردد.

مورینیو که اواخر دهه ۹۰ کارش را با مترجمی بابی رابسون در تیم بارسلونا آغاز کرد ، از سال ۲۰۰۰ هدایت بنفیکا را در دست گرفت و به مدت ۲ ماه مربی این تیم بود. او در سال ۲۰۰۲ هدایت پورتو را برعهده گرفت تا دنیا یکی از مهمترین مربیان خود را شناسایی کند.

آمار فوق العاده «آقای خاص» به بهانه تولدش +عکس

مورینیو در پورتو درخشان ظاهر شد و توانست با این تیم قهرمان پرتغال شود و با شکست موناکو در لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۴ ، فاتح اروپا نیز نام گیرد.

دوران او با کار در چلسی، اینترمیلان، رئال مادرید، چلسی (دوباره) ، منچستریونایتد،‌ تاتنهام و رم ایتالیا ادامه پیدا کرد تا او ۲۵ جام را برای خود به ثبت رساند.

مورینیو در این ۲۰ سال ، ۱۰۲۷ بازی مربیگری کرد و توانست آمار ۶۵۴ برد ، ۱۷۲ شکست و ۲۰۱ تساوی را به نمایش گذارد و ۲۵ جام ، اعم از ۲ لیگ قهرمانان اروپا و ۸ قهرمانی در رقابت‌های لیگ انگلیس، ایتالیا و اسپانیا بدست آورد.

امروز مورینیو ۵۹ ساله شد تا سایت اسپورت ۳۶۰ ، عکس زیر را طراحی کند.

آمار فوق العاده «آقای خاص» به بهانه تولدش +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس