کد خبر 1331702
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
زنده سوختن مادر و کودک 4 ساله در شعله های آتش / در کازرون رخ داد

مدیر مرکز اورژانس فارس گفت: نشت گاز در یک منزل مسکونی در روستای نهویه قیروکارزین منجر به فوت یک مادر و کودک و مصدومیت سه نفر دیگر شد.

 به گزارش مشرق، دکتر محمدجواد مرادیان، گفت: ساعت ۶ و ۳۳ دقیقه صبح امروز چهارشنبه پس از وصول گزارش وقوع حادثه انفجار در روستای "نهویه" از توابع شهرستان قیروکارزین، سه تیم امدادی از اورژانس به محل حادثه که یک خانه روستایی بود، اعزام شدند.

انفجار منزل مسکونی در قیر و کارزین

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس افزود: در این منزل مسکونی یک خانواده پنج نفری زندگی می‌کردند که سه نفر از اعضای این خانواده براثر انفجار و ریزش آوار خانه، مصدوم و راهی بیمارستان شدند و دو نفر دیگر شامل مادر و یک کودک ۴ ساله، جان خود را از دست دادند.

دکتر مرادیان گفت: با توجه به فصل سرما و استفاده بیشتر خانواده‌ها از وسایل گرمایی گازسوز، خانواده‌ها باید از علایم شایع گازگرفتگی مطلع باشند و در صورت مشاهده این علایم، اقدامات اولیه را انجام دهند.

مادر و کودک جان باختند

او گفت: گیجی، کرختی مزمن، سردرد ناگهانی و آبریزش بینی از علایم شایع گاز گرفتگی است که افراد سالم به دلیل اینکه این علایم دیرتر در آنها بروز می‌کند باید کاملاً هوشیار بوده و با مشاهده این علایم، در افرادی که حساس‌تر هستند، سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اقدامات اولیه را انجام دهند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس خاطرنشان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در تمام شرایط کمک مؤثری برای جلوگیری از حوادث بزرگ تر در آینده خواهد بود و رعایت چند نکته ایمنی قبل از راه‌اندازی وسایل گاز سوز گرمایشی، میتواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان همشهریان بسیار کارآمد باشد.

منبع:رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    کجاست جای برنامه های. اموزشی و تبلیغاتی اقای ایمنی در مورد گاز در اگهیهای تلویزیون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس