کد خبر 1331676
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
آیا هنوز هم فروش سربازی انجام می‌گیرد؟

دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی یک میلیارد ریالی به سربازان مهارت آموز خبر داد و گفت: خرید خدمت، خط قرمز ستاد کل نیروهای مسلح است.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی در مصاحبه با رادیو تهران درباره طرح خرید خدمت برای مشمولان سربازی گفت: موضوع خرید خدمت در حوزه کاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح نیست و این مورد خط قرمز ستاد کل نیروهای مسلح است.
وی افزود: طرح خرید خدمت، تبعیض‌آمیز است و جوانان را به غیبت کردن تشویق می‌کند تا از این امتیاز برخوردار شوند و طبق بررسی‌هایی که شده است نمایندگان مجلس نیز مخالف این طرح هستند.
این طرح تا سال ۱۳۹۷ اجرا شد، ولی استقبال نشد و متاسفانه باعث تشدید غیبت مشمولان سربازی شد و در نهایت هم مجلس در این‌باره تصمیم نهایی را می‌گیرد.
دولت بودجه بدهد حقوق سربازان افزایش پیدا می‌کند
دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش هم که آیا حقوق سربازان افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ تصریح کرد: طبق ماده ۴۹ قانون وظیفه حقوق سربازها باید بین ۶۰ تا ۹۰ درصد کارکنان رسمی دولت باشد، اما شورای نگهبان در سال ۹۰ با این قانون مخالفت کرد و ماده ۵۰ را مطرح کرد و بر اساس این ماده افزایش حقوق سربازها منوط به تامین اعتبار از سوی دولت خواهد بود لذا اگر دولت بودجه را افزایش دهد حقوق سربازها نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی همچنین از ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان خبر داد و گفت: سربازان در حین خدمت مهارت‌های مختلفی آموزش می‌بینند و به خاطر دو سال خدمتشان، این قرارگاه به مدت سه سال سربازها را حمایت می‌کند تا بتوانند به شغل موردنظر خودشان دست پیدا کنند.
سربازان با ارائه طرح کارآفرینی، وام ۱۰۰ میلیونی می‌گیرند
دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یکی از اقدامات برای رسیدن به شغل؛ اعطای تسهیلات است که دولت ۲ هزار میلیارد برای اعطای این تسهیلات در نظر گرفته بود و ۵ بانک موظف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند.
سردار کمالی افزود: افرادی که خدمتشان در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسیده است می‌توانند به دبیرخانه کارگروه مهارت یا استانداری مراجعه کنند و اگر طرح کارآفرینی دارند با ارائه آن طرح از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
سردار کمالی اعلام کرد: مبلغ وام، یک میلیارد ریال بوده و مدت بازپرداخت آن ۷ ساله است.
سربازان مهارت‌هایی کسب می‌کنند که بازار کار خوبی داشته باشد
دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که چه مهارت‌هایی در دوران خدمت به سربازان آموزش داده خواهد شد؟ گفت: با سازمان فنی حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و وزارت ورزش و جوانان تفاهمنامه امضا کردیم و بیش از ۵۰۰ مهارت را به سربازان آموزش می‌دهند و اولویت با مهارت‌هایی است که بازار خوب اشتغال دارد و جوانان هم از این مهارت‌ها استقبال می‌کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس