انگلیس مشغول آموزش نظامی نظامیان اوکراینی است

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید نیروهای اوکراینی توسط فرماندهان انگلیسی برای استفاده از سلاح‌های جدید ضد تانک آموزش دیده اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آژانس اطلاعات وزارت دفاع اوکراین» روز سه‌شنبه اعلام کرد که مستشاران نظامی انگلیس در حال آموزش ارتش اوکراین برای استفاده از سامانه‌های موشکی پیشرفته ضد تانک هستند که اخیراً تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید:

اوکراین در چشم طوفان؛ آیا ارتش روسیه قصد پیشروی تا شهر کی‌یف را دارد؟ +نقشه و تصاویر

در ۱۷ ژانویه یعنی کمتر از یک ماه پیش، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفته بود که این کشور تعدادی سامانه موشکی ضدتانک را به اوکراین تحویل می‌دهد و افرادی را برای آموزش سربازان اوکراینی در مورد نحوه کار با این سلاح‌ها اعزام خواهد کرد.

آموزش ارتش اوکراین برای استفاده از سیستم‌های موشکی ضد تانک که اخیراً توسط دولت لندن ارائه شده، در مرکز آموزشی ۱۸۴ آکادمی ارتش ملی این کشور انجام شده است.

«پاولو تکاچوک»، رئیس آکادمی نظامی ارتش اوکراین در این ارتباط گفت که افسران اوکراینی به زودی می‌توانند سربازان را خودشان آموزش دهند.

انگلیس همچنین ۳ میلیون دلار تجهیزات نظامی غیرکشنده را تحویل اوکراین داده و اولین عرضه تسلیحات کشنده را به اوکراین در سال ۲۰۲۲ انجام داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس