آکار: 6 جنگنده رافال یونان برای تقابل با ترکیه بسیار ناچیز است

وزیر دفاع نیروی هوایی یونان و جنگنده‌های تازه به خدمت گرفته شده «رافال» این کشور را زیرسئوال برد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه بار دیگر نیروی هوایی یونان و جنگنده‌های تازه به خدمت گرفته شده «رافال» این کشور را زیرسئوال برد.

به نوشته «پروتوثما» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه درباره ورود ۶ فروند جنگنده رافال به یونان اظهار نظر کرد. آکار در مصاحبه با روزنامه «ملیت» چاپ ترکیه گفت: «۶ هواپیمای خریداری شده یونان برای رویارویی با ترکیه بسیار ناچیزاست.»

وی ادامه داد: «تلاش‌های تسلیحاتی یونان رویکردی بسیار مخرب و تحریک‌آمیز برای روابط بین دو کشور  است و این به روابط ما آسیب می‌زند.»

آکار گفت، یونانی‌ها فکر می‌کنند با خرید ۶ جنگنده دست دوم چیزی به دست می آورند. به گفته آکار، یونانی‌ها به خواسته‌های غیر معمول ادامه می‌دهند و با تشویق برخی کشورها دچار خطا می‌شوند.

وزیر دفاع ترکیه افزود، امید ما این است که عقل سلیم پیروز شود. وی  در خاتمه آتن را متهم کرد که برخلاف معاهده لوزان در مورد موضوع غیرنظامی کردن جزایر عمل می‌کند.

یونان پیشتراعلام کرده بود که ۶ فروند از این نوع جنگنده، از مجموع ۲۴ جنگنده فرانسوی که توسط نیروی هوایی یونان خریداری می‌شود، می‌توانند فورا نیازهای عملیاتی را پوشش دهند، زیرا خلبانان آنها قبلا آموزش خود را در فرانسه به پایان رسانده‌اند.

یونان ۱۱.۵ میلیارد یورو (۱۴ میلیارد دلار) برای نوسازی نیروهای مسلح خود در پنج سال آینده اختصاص داده است. . پیش بینی می‌شود هزینه جت‌ها و خرید موشک‌های هوا به هوا ۲.۳ میلیارد یورو (۳.۴ میلیارد دلار) هزینه داشته باشد. 

یونان و ترکیه دو کشور همسایه سال گذشته در درگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راه حل‌های تهاجمی.

 وزیر دفاع  ترکیه  چندی قبل اظهار داشت که جت‌های دست دوم فرانسوی رافائل توازن قدرت را در منطقه تغییر نمی‌دهند. آکار در آن زمان در مورد خرید هواپیماهای رافال فرانسوی از سوی آتن گفت: «آنها وارد  مسابقه تسلیحاتی شده‌اند. آنها جت، سلاح، تجهیزات خریداری می‌کنند اما تغییر توازن قدرت با چند جت دست دوم امکان پذیر نیست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    7 9
    نخجوان را بگیرید و سپس فراخوان بدهید خود ما ترکهای ایران برای فتح آنکارا کفایت میکنیم لازم‌به دیگر برادران ایرانی مان نیست._ آلب ارسلان‌دیگری خواهیم شد و انکارا را دوباره دست بسته جلوی مادرمان ایران می اندازیم.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      7 4
      درود بر همه ایرانیان وطن پرست مسلمان
  • رضا IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 9
    بازدارندگی ایران در خلیج فارس بر پایه جزایر بیشمار که سامانه های موشکی و پدافندی استوار است و یونان همان دکترین دفاعی ایران را پی گیری شده است ترکها واقف به این امر هستند و این تحقیر توهین و تهدید فقط برای ژست پوشالی ارتش ترکیه است ،ارتشی که در سوریه ،عراق و قبرس و.....پایگاه و نیرو دارد
    • سعید CA ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      1 4
      جزایر بی شمار ایران؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 0
    یونان متحد بزرگ اسرائیل بوده و هر ماه باهم رزمایش مشترک برگزار می کنند نیازی به رافال هم ندارند چون امریکا به یونان و اسرائیل اف 35 خواهد داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس