خشونت های مسلحانه در آتلانتای آمریکا/ ۲ کودک کشته شد

در پی جان سپردن یک نوزاد ۶ ماهه در آتلانتای آمریکا بر اثر اصابت گلوله سلاح گرم، شمار کودکان قربانی اوج گیری خشونت های مسلحانه تنها در ماه جاری (ژانویه) در این ایالت، به ۲ تن رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای "نیویورک دیلی نیوز" این حادثه نزدیک ساعت سه بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه) به وقت محلی رخ داد و مادر این کودک به چند رسانه و شبکه خبری گفت که هنگام رانندگی در حالی که فرزندش در صندلی عقب خودرو نشسته بوده، گلوله ای بدنه خودرو را شکافته و به کودک برخورد کرده است.

به گزارش یک رسانه محلی آتلانتا؛ مرگ این کودک اندکی پس از این حادثه در بیمارستان اعلان شد.

رادنی برایانت رئیس پلیس آتلانتا به خبرنگاران گفت که این کودک، هدف تیراندازی نبوده و اندک زمانی پیش از این حادثه، ۲ نفر در نزدیکی این مکان، درگیر شده بودند که به تیراندازی منجر شده است.

یک دختر یک ساله نیز در همین ماه توسط یک کودک دیگر در خانه ای در آتلانتا، هدف گلوله قرارگرفت و جان خود را از دست داد. مقام ها می گویند که مادر ۲۱ ساله این دختر بچه، کودکان را در اتاقی تنها گذاشته بود که سلاح گرم در آن قرار داشته است. او روز پنجشنبه به علت نگهداری نکردن سلاح در مکان امن، دستگیر شد.

یک دختربچه پنج ساله نیز روز چهارشنبه در پی تیراندازی ۲ راننده در خودروهایشان به سوی یکدیگر، زخمی شد. این کودک در پی برخورد گلوله به کمرش، در بیمارستان بستری شده، اما در شرایط باثبات قراردارد.

آندره دیکنز شهردار آتلانتا گفت که این کودکان با دادن زندگی هایشان، درد و رنج بزرگسالانی را بردوش می کشند که تصمیم گرفته اند برای حل اختلافاتشان، از تفنگ استفاده کنند و من درخواست می کنم که این وضع فورا متوقف شود.

سی ان ان گزارش کرد: با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت اوست، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می گویند اذعان دارندکه این دست خشونت ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

این شبکه خبری در پی تیراندازی اخیر منجر به قتل  یک پلیس در شهر نیویورک درروزهای اخیر با پرداختن به بحران داخلی خشونت با سلاح گرم در آمریکا، نوشت: طی ماه های اخیر خشونت با سلاح گرم در آمریکا رو به فزونی  نهاده است؛ مطالعاتی که از سوی سازمانی به نام «تشدید قوانین اسلحه، برای نجات زندگی» نام دارد ( Strong Gun Laws Save Lives) که در ۵۰ ایالت آمریکا به عمل آمد، نشان می دهد که میان ایالت های سختگیری در قوانین حمل سلاح و آنهایی که در این زمینه سستی اعمال می کنند، با میزان خشونت مسلحانه، رابطه مستقیم وجود دارد.

این شبکه خبری افزود: برای نمونه ایالت «می سی سی پی» که ضعیف ترین سختگیری در اعمال قوانین مربوط به حمل سلاح را دارد، در سال ۲۰۲۰ بدترین وضعیت خشونت با سلاح گرم را تجربه کرده، چراکه در جامعه آماری یکصدهزارنفری، ۲۸ مورد قتل با سلاح گرم در آن روی داده، اما در ایالت کالیفرنیا که سخت ترین قوانین مربوط به حمل سلاح را به کار می بندد، تنها هشت قربانی ثبت شده  است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس