کد خبر 1331361
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
محاصره رژیم صهیونیستی و تشدید فقر و گرسنگی در نوار غزه

گروه حقوق بشری مستقر در سوئیس در گزارش سالانه خود اعلام کرد که بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون و سیصد هزار نفری غزه در نتیجه محاصره رژیم صهیونیستی زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش مشرق، یک گروه حقوق بشر مستقر در «ژنو» در گزارش سالانه خود که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه در نتیجه محاصره ۱۶ ساله رژیم صهیونیستی علیه این منطقه زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

به نوشته وبگاه «العربی» گروه «رصد حقوق بشر اروپا-مدیترانه» در گزارش خود آورده است که حدود یک میلیون و پانصد هزار شهروند غزه در بحبوحه محاصره رژیم اسرائیل فقیر شده‌اند. در سال ۲۰۰۶، رژیم صهیونیستی محاصره غیرقانونی خود را آغاز کرد زیرا حماس، در انتخابات سراسری در پیروز شد. رژیم اسرائیل این محاصره را در سال ۲۰۰۷ تشدید کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: سیاست فشار رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه همچنان پابرجاست به نحوی که به وضوح قصد این رژیم برای وارد کردن خسارات مادی و معنوی هنگفت به ساکنان غزه را نشان می‌دهد. اینک بحران انسانی در غزه در بحبوحه محاصره دو برابر شده است.

در سال ۲۰۰۵، قبل از محاصره رژیم صهیونیستی، نرخ بیکاری حدود ۲۳.۶ درصد بود، در حالیکه در پایان سال ۲۰۲۱ به ۵۰.۲ درصد رسید تا یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در جهان باشد. حملات رژیم اسرائیل ده‌ها هزار خانه و تاسیسات صنعتی را ویران کرد و باعث فروپاشی بی‌سابقه‌ای در وضعیت اقتصادی نوار غزه شد.

محاصره اسرائیل و تشدید فقر و گرسنگی در نوار غزه

این سازمان حقوق بشری از جامعه بین‌المللی خواست که رژیم صهیونیستی را برای خاتمه دادن به محاصره غیرقانونی‌ غزه تحت فشار قرار دهد و از دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست کرد تا تحقیقاتی را علیه سران و نظامیان صهیونیستی آغاز کند.

یک سازمان دیگر حقوق بشری گوشه‌ای دیگر از جنایات صهیونیست‌ها را آشکار و اعلام کرد که ۱۰۰ فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم اسرائیل به ویروس کرونا مبتلا شدند. انجمن اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه موارد عفونت به کرونا در زندان نظامی «اوفر» در کرانه باختری اشغالی گزارش شده است. این سازمان غیردولتی پیشتر ۱۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا  را در زندان «اشل» در جنوب فلسطین اشغالی گزارش کرده بود.

در میان مبتلایان، نام «نائل البرغوثی»، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در اسرائیل به چشم می‌خورد. همسرش البرغوثی در گفت‌وگویی سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی را عامل ابتلای همسرش به کرونا دانست و خواستار مداخله فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی در اسرائیل شد.

سازمان‌های غیردولتی فلسطینی تخمین می‌زنند که حدود ۴۶۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم  اسرائیل هستند که دستکم ۶۰۰ نفر از آنها مبتلا به بیماری و چهار نفر از آنها مبتلا به سرطان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس