کد خبر 1331311
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
وال‌استریت چه مسیری طی می‌کند؟

جدی‌تر شدن اختلافات بین روسیه و غرب در مورد اوکراین باعث شده تا بورس‌های آمریکا و اروپا افت قابل توجهی را تجربه کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در معاملات شب گذشته موضوع حمله احتمالی روسیه به اوکراین و نگرانی‌ها نسبت به اقدامات بانک مرکزی آمریکا در اعمال سیاست‌های پولی انقباضی باعث شد تا شاهد افت نسبتا سنگین شاخص‌های سهام در بورس وال استریت باشیم.

بیشتر بخوانید:

بورس آمریکا بدترین هفته بازار از زمان شیوع کرونا را ثبت کرد

شرایط به گونه‌ای بوده که شاخص نزدک در حال رسیدن به محدوده‌ای است که در صورت لمس آن سیگنال بازار فروش شکل خواهد گرفت. شاخص S&P۵۰۰ هم اگرچه کمی از سطوح پایین فاصله گرفته اما هنوز نسبت به ابتدای این ماه ۹.۹ درصد پایین‌تر است. در صورتی که این رقم به ۱۰ درصد یا بیشتر برسد این بدان معناست که بازار در حال اصلاح کردن است. به طور کلی در معاملات دیشب شاخص داوجونز ۱.۸۱، S&P۵۰۰ ۱.۹۲، نزدیک ۱.۷۳ افت کردند. شاخص ارزش دلار هم ۰.۲۴ درصد بالا رفت. شاخص نزدک در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پیک خود رسیده بود.

به گزارش اسپوتنیک یکی از عواملی که به خصوص بورس‌های آمریکایی را منفی کرده، چشم‌انداز اقدام بانک مرکزی آمریکا برای اجرای هرچه سریع‌تر سیاست‌های پولی انقباضی و بالا بردن نرخ بهره در این کشور است.

در معاملات روز دوشنبه هم بورس‌های اروپایی به طور متوسط ۳ درصد منفی شدند به گونه‌ای که بورس آلمان ۳ درصد ریخت و بورس فرانسه هم کمی بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. هر دو این بورس‌ها روز را با صف‌های فروش آغاز کردند. بورس سوئیس نیز در معاملات دیروز ۲.۹۴ درصد منفی شد و بورس لندن ۲.۲۷ درصد پایین آمد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حمید IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 0
    بورس ما 18 ماهه که در حال سقوط آزاده
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    حتی اگر نمادها صد در صد رشد کنند 50 درصد ضرر افراد جبران میشود و همه در 80 درصد بیشتر در ضرر هستند . ولی 200درصد تا 500 درصد از تورم بابت 2 تا سه سال سهامداری عقب افتادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس