کد خبر 1331284
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

ریزش مو مشکلی است که افراد بسیاری در سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند. دلایل بسیاری برای ریزش مو وجود دارد و روش های بسیاری نیز برای جایگزینی موهای از دست رفته موجود است. یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو و بازگرداندن موهای از دست رفته، کاشت مو است. اما کاشت مو نیز، شامل روش های متعددی است که هر یک به تناسب نیاز افراد، می توانند مورد استفاده قرار گیرند. با این حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که بهترین روش کاشت مو کدام است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با +SFUE بهترین روش کاشت مو در ایران

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو، راهی برای جبران موهای از دست رفته در سر یا بخش های مختلف صورت است. هدف از کاشت مو، انتقال فولیکول های سالم از ناحیه بانک مو به ناحیه خالی از مو است. منظور از بانک مو، ناحیه ای است که موهای آن مستعد ریزش نیستند. روش های متعددی برای کاشت مو وجود دارد که هر یک به تناسب ویژگی های موجود در زیباجویان، کاربردها و مزایای خاص خود را دارند. از روش های مبتنی بر برش نواری پوست سر گرفته تا روش های مبتنی بر برداشت واحدی فولیکول ها. برای بررسی اینکه کدام روش کاشت مو برای شما مناسب است، لازم است مورد معاینه پزشک متخصص قرار گیرید تا با توجه به ویژگی های پوست و نحوه ریزش موهای شما، در خصوص این مورد تصمیم گیری نماید.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

سوالی که در این مقاله قرار است به آن پاسخ دهیم، این است: "بهترین روش کاشت مو کدام است؟"

اما آیا واقعا روشی وجود دارد که بتوان آن را بهترین روش کاشت مو نامید؟ پاسخ این سوال بستگی به فرد مراجعه کننده و انتظارات وی از کاشت مو دارد. در واقع نمی توان روشی برای کاشت مو معرفی کرد و آن را بهترین روش برای تمام افراد دانست. روشی برای شما بهترین است که بهترین نتیجه ممکن و کم ترین زیان را برای شخص شما داشته باشد. بنابراین ما در این مقاله، روش های مختلف کاشت مو را معرفی خواهیم کرد و در ادامه خواهیم گفت که هر یک از این روش ها برای چه افرادی با چه نوع ویژگی ها و انتظاراتی مناسب اند و همچنین مزایا و معایب هر یک را بیان خواهیم کرد.

بررسی روش های کاشت مو

در این بخش، به بررسی روش های مختلف کاشت مو خواهیم پرداخت:

کاشت مو به روش FUT

روش FUT، قدیمی ترین روش کاشت مو است. در این روش، بافتی از پوست سر به صورت نواری و از ناحیه پشت سر یا بالای گوش برداشته می شود. ضخامت این بافت در حد متوسط است؛ زیرا فولیکول ها در لایه میانی پوست سر قرار دارند و با برداشت یک لایه نازک از پوست سر، قادر به استخراج آنها نخواهیم بود. موهای ناحیه پشت سر به دلیل اینکه اغلب در برابر ریزش موی ارثی یا آندروژنیک مقاوم اند، برای برداشت گرافت ها انتخاب می شوند. بعد از ایجاد برش نواری در ناحیه بانک مو، فولیکول های سالم با قرارگیری در زیر میکروسکوپ، شناسایی می شوند و سپس برای قرارگیری در محل مناسب و خالی از مو در سر آماده می گردند. روش کاشت موی FUT را می توان از بسیاری از نظرها، بسیار مفید دانست و بزرگترین عیب آن نیز، ایجاد برش بزرگ، زخم، خون ریزی و در نهایت ایجاد اسکار است که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

افرادی که قابلیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست آنها کم است، به هیچ وجه مناسب این روش کاشت مو نیستند. همچنین افرادی با سابقه زخم های گوشتی، مناسب روش FUT نخواهند بود؛ زیرا زخم های نواری به صورت گوشت اضافه در آمده و ظاهری نامناسب به پوست سر می دهند. افرادی هم که دارای طاسی یا ریزش موی محدود هستند نیز مناسب این روش کاشت مو نخواهند بود؛ چرا که برای پر کردن ناحیه ای کوچک از سر یا صورت، باید زخم و درد ناشی از این روش را تحمل نمایند.

مزایای کاشت مو به روش FUT عبارتند از:

  • هزینه های کمتر نسبت به سایر روش ها،
  • سریع انجام شدن فرآیند کاشت مو، زیرا فولیکول ها به صورت یکجا استخراج می گردند و بنابراین می توان کل فرآیند کاشت مو را در یک روز به اتمام رساند.
  • فولیکول ها، مدت زمان کمتری در خارج از سر باقی می مانند و به همین علت، احتمال آسیب به آنها کمتر است.
  • نیازی به تراشیدن موهای سر نیست.
  • کاهش خطای ناشی از ابزارهای جراحی،
  • برداشت تعداد بیشتری از فولیکول ها در زمان معین،
  • فولیکول های استخراج شده به روش FUT، بسیار مناسب هستند؛ زیرا هم در ناحیه مناسبی از سر قرار دارند که نسبت به ریزش مقاوم است و هم استخراج نواری، امکان آسیب به آنها را در حین خروج کاهش می دهد.

معایب کاشت مو به روش FUT نیز عبارتند از:

  • ایجاد برش نواری شکل در پشت سر و در نتیجه متحمل شدن درد و خون ریزی و اسکار، بزرگترین عیب روش FUT است.
  • بعد از کاشت مو به روش FUT، باید تا زمان خوب شدن کامل زخم ها، از ورزش های سنگین و فعالیت های شدید خودداری نمود؛ چرا که انجام این فعالیت ها، ریسک بزرگ شدن جای زخم و گوشتی شدن آن را افزایش می دهند.
  • با روش FUT، قادر به برداشت موهای ظریف پایین گردن، موهای صورت و بدن نخواهیم بود. یکی از معایب این مساله، این است که برای کاشت مو در خط رویش مو که نیاز به موهای ظریف و نازک داریم، مجبوریم از موهای ضخیم ناحیه بانک مو استفاده کنیم که این موضوع، باعث غیرطبیعی شدن موها در این ناحیه می شود.
  • این روش مناسب افراد مستعد زخم های گوشتی نیست.
  • این روش مناسب پوست های سفت و انعطاف ناپذیر نیست.
  • افراد جوان و ورزشکاران نیز موارد مناسبی برای کاشت مو به روش FUT نیستند.

آشنایی با +SFUE بهترین روش کاشت مو در ایران

 کاشت مو به روش FIT یا FUE

کاشت مو به روش FIT یا FUE، مخفف عبارت "استخراج واحدهای فولیکولی" است. بنابراین همانطور که از اسم این روش مشخص است؛ دیگر نیازی به برداشت فولیکول ها یا گرافت ها، به شکل نواری و یکجا از ناحیه بانک مو نیست. در واقع به دلیل محدودیت هایی که روش FUT داشت، روشی را ابداع کردند که آن معایب و ایرادات را پوشش دهد که در حقیقت نیز همینطور شد.

در روش FUE و سایر روش های مبتنی بر آن، از ابزارهای خاصی به نام پانچ استفاده می شود که با ایجاد سوراخ هایی با قطر 1 میلی متر یا کمتر، تنها یک واحد فولیکولی را هر بار از سر خارج می کنند. این موضوع باعث می شود که دیگر نیازی به ایجاد برش و بخیه در ناحیه بانک مو نباشد و در نتیجه هم سوراخ های بسیار کوچک ایجاد شده در این روش زودتر التیام می یابند و هم اینکه دیگر خبری از اسکارهای بزرگ نخواهد بود. در واقع آنقدر سوراخ های ایجاد شده در روش FUE کوچک اند که می توان گفت دیگر اثری از زخم و خون ریزی در ناحیه برداشت فولیکول ها نخواهد بود. به همین دلیل کاشت مو به روش FUE را "روش کاشت موی بدون جراحی" می نامند.

مزایای کاشت مو به روش FUE عبارتند از:

  • بزرگترین مزیت کاشت مو به روش FUE، عدم ایجاد زخم های بزرگ و در نتیجه عدم ایجاد خون ریزی، درد و اسکار است.
  • این روش، هم مناسب افرادی است که پوست سر انعطاف پذیری دارند و هم افرادی که پوست سر آنها از قابلیت انعطاف پذیری و کشسانی خوبی برخوردار نیست.
  • افراد با سابقه زخم های گوشتی، می توانند با اطمینان از روش کاشت موی FUE بهره مند شوند.
  • بعد از کاشت مو به این روش، دیگر محدودیتی برای ورزش و انجام فعالیت وجود ندارد.
  • در این روش می توان از موهای نازک بدن نیز برای کاشت استفاده نمود. به این ترتیب، ظاهر موهای کاشته شده طبیعی تر خواهد بود.
  • در این روش می توان از فولیکول های ناحیه ریش یا بدن استفاده نمود که به روش BHT معروف است.

معایب کاشت مو به روش FUE عبارتند از:

  • روند استخراج فولیکول ها در این روش، طولانی و زمانبر است. درحالی که در روش FUT، به دلیل برداشت یکجای ناحیه ای از بانک مو، این فرآیند به مراتب ساده تر و سریع تر بود. این موضوع زمانی سخت تر می شود که از ابزارهای دستی برای استخراج فولیکول ها استفاده می شود و هیچ ابزار اتوماتیک و هوشمندی در کار نیست.
  • در صورت پایین بودن مهارت جراح، ممکن است بخشی از فولیکول های استخراج شده از بین بروند. اما در صورت مهارت بالای پزشک، فولیکول های ناسالم استخراج شده به زیر 5 درصد می رسند.
  • به دلیل آنکه فولیکول ها مدت زمان بیشتری را در خارج از سر سپری می کنند، احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر است.
  • کیفیت فولیکول های برداشته شده در روش FUE کمتر از FUT است. علت این موضوع این است که در برداشت فولیکول ها به روش FUE، مجبوریم فولیکول ها را با فاصله ای خاص از هم برداریم؛ زیرا ایجاد سوراخ های نزدیک به هم در ناحیه بانک مو، خطر ایجاد اسکار را بالا می برد. به این ترتیب، برای برداشت فولیکول ها در روش FUE، به ناحیه ای با وسعت 5 برابری نوار پوستی روش FUT نیاز داریم. به این ترتیب مجبور به استخراج تعدادی فولیکول کم کیفیت می شویم که احتمالاً در آینده دچار ریزش می شوند. به همین علت برای کسانی که تراکم بسیار کمی در بانک مو دارند، احتمالاً روش FUT بهترین روش کاشت مو است.
  • موهای سر باید حتما تراشیده شود.
  • به دلیل زمانبر بودن، ممکن است برای تکمیل فرآیند کاشت مو، به دو روز زمان نیاز باشد.
  • روش گرانتری نسبت به کاشت موی FUT است.

کاشت مو به روش SUPER FUE

اساس کار روش SUPER FUE نیز مشابه روش FUE است؛ با این تفاوت که در روش SUPER FUE، تمام مراحل برداشت و کاشت مو توسط دستگاه های کاملا هوشمند صورت می گیرد. استفاده از دستگاه های هوشمند در فرآیند کاشت مو، بسیاری از مشکلات و نقص های روش های پیشین را حل کرده است.

مزایای روش SUPER FUE­ عبارتند از:

  • بی حسی با دستگاه های خاص و بدون استفاده از سوزن؛ که باعث عدم آسیب به ریشه مو و کاهش درد هنگام بی حسی موضعی می شود.
  • سرعت بالای انجام کار و کاهش محدودیت های برداشت گرافت،
  • افزایش تراکم موها،
  • کاهش ریسک انتقال بیماری، به دلیل استفاده از پانچ و قلم یکبار مصرف در دستگاه،
  • امکان کاشت مو در ناحیه ابرو، ریش و سبیل،
  • کاشت مو در یک جلسه و معمولا عدم نیاز به جلسات ترمیمی.
  • افزایش کیفیت گرافت های استخراج شده نسبت به روش FUE.

معایب کاشت مو به روش SUPER FUE عبارتند از:

  • هزینه بالای کاشت مو نسبت به روش های قبلی
  • موهای سر باید کوتاه شوند.

آشنایی با +SFUE بهترین روش کاشت مو در ایران

کاشت مو به روش BHT

در روش BHT از موهای بدن در نواحی ریش، سینه و پشت استفاده می شود. این روش نیز بر پایه FUE است. روشBHT  برای افزایش تراکم و بهبود نتایج کاشت مو استفاده می شود؛ زیرا تعداد گرافت های قابل برداشت از بدن بسیار محدود هستند. پس انتخاب این روش به عنوان روش اصلی کاشت مو مناسب نیست و توصیه نمی شود.

اگر تا اینجای مطلب با ما همراه بوده باشید، متوجه شده اید که بهترین روش کاشت مو از فردی به فردی دیگر و با توجه به ویژگی ها و نیازهای وی متفاوت است. بنابراین در صورتی که پس از مراجعه به پزشکی متبحر، متوجه شدید که کاشت مو روشی مناسب برای شماست، در خصوص روش کاشت موی مختص خود با وی مشورت نمایید تا به نتایجی عالی دست یابید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس