کد خبر 1331276
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

به گزارش مشرق، عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: ‏نمیدانم مذاکره مستقیم با آمریکا گمانه زنی است یا تاکتیک اگر قرار است صورت گیرد نباید در قالب ۵+۱بلکه دوجانبه باشد. حضور آمریکا در جمع به معنی بازگشت آمریکا به برجام بدون تضمین عمل به آن است. هدف اصلی آمریکا از بازگشت به برجام استفاده از ظرفیتهای تنبیهی آن است.چیزی که الان نمیتواند.

هدف اصلی آمریکا از بازگشت به برجام چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    16 1
    تا ناشیان داریم هم تحریم هست و هم کشور بازیچه دشمنان شدن
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      12 2
      ناشیان مد نظرت به گورستان تاریخ پیوستند با آن لبخندهای ژوکوند مثال شان!!!
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      1 3
      قبلی ها رفتند درست ولی 20 سال اگر ناشی نبودین تا الان قضیه تمام شده بود و مطمئن باش تمام هم نخواهد شد چون دشمن دنبال حل کردن نیست با این که ایران حتی در مورد خاکش در طول این سال ها مذاکره کرد و توافق هم کرد و حالا فکر برجام تاریخ انقضا هم داشته باشد دیگر چی می شود! نه عزیز خودت را گول نزن و بزرگ کشور باید یک جایی این بازی را پایان دهد
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    20 0
    بنده نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا ولی این هشدار بجا هست ، شاید آمریکا بخواهد بلافاصله پس از بازگشت به برجام یک بهانه بتراشد و از مکانیزم ماشه استفاده کند.
    • ایران iran IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      4 0
      منم نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا فقط یک ایرانی هستم با نظر شما موافقم هم رای هستم با شما ..
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 2
    سلام برادر یا خواهر سانسورچی خداقوت
  • میثم IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 0
    هدف شون همون هدف قبلی هست، بعد از ایجاد قرارداد یه سه سالی وقت تلف می کنن و کنگره آمریکا هم تحریم ها رو بر نمی داره و ایران از پیشرفت های هسته ای که عقب می مونه هیچ، تحریم های جدیدتر و حملات بیشتری از طرف آمریکا و اسرائیل برای کشتن افراد نخبه مذهبی صورت می گیرد. این ها دشمنان ایران و اسلام هستند و به هیچ‌وجه به تعهدات خودشان عمل نخواهند کرد و تنها راه پیشرفت ساماندهی اوضاع داخلی و اصلاح سیستم مدیریتی است.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 0
    هدف اصلی رژیم تروریستی آمریکا از بازگشت به برجام فعال سازی مکانیزم ماشه است
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.» 1- مذاکره بعد از اعلام سیاست قطعی، به‌ویژه به‌صورت فرسایشی غلط بوده و هست. 2- آمریکا شیطان بزرگ، زورگو و تحمیل‌کننده‌ی حرف باطل است، و حرف حق را نمی‌پذیرد. لذا مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا غلط اندر غلط بوده و هست. 3- از تمام مسئولین می‌خواهیم به جد به خطوط قرمز رهبری در اجرای سیاست قطعی و عدم مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا پایبند باشند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس