رئیس سازمان انرژی اتمی: با استفاده از انرژی هسته‌ای اثرات منفی گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش می‌دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای به لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم هستیم به با استفاده از نیروی انرژی هسته‌ای در این زمینه فعالیت کنیم.

به گزارش مشرق بنا به اعلام روابط عمومی سازمان انرژی اتمی مهندس «محمد اسلامی» دیروز دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در آبادان اظهار داشت: در چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه نفت شده است.

بیشتر بخوانید:

توسعه نیروگاه‌های اتمی راهبردی ملی است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به کمبود برق در کشور کرده است، اظهار داشت: توسعه ظرفیت‌های تولید برق در نیروگاه‌های اتمی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که سایت دارخوین یکی از سایت‌های مدنظر در این خصوص است تا از این طریق بتوانیم کمبود برق کشور را جبران نماییم.

وی گفت: امروزه پاک‌ترین، پایدارترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی‌ترین ظرفیت تولید برق در جهان استفاده از نیروگاه‌های اتمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید ۱۷ هزار مگاوات برق در کشور از طریق انرژی هسته‌ای تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است.

اسلامی گفت: با برنامه ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم.

شهید صالح پورحمزاوی از شهدای نیروگاه اتمی بوشهر می‌باشد که در بمباران این نیروگاه در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه ۴بهمن ۱۴۰۰ به استان خوزستان سفر کرد و از سایت اتمی دارخوین شادگان بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    آقا این سایت ... چند دهه ساختش رها شده امیدوارم راه بیفته اگر راه بیفته عالیه ما که تحریم میشیم حداقل باید منافع هسته ای ببریم اینکه هم تحریم بشیم هم‌منافع هسته ای نداشته باشیم خیلی بده تابستون هم نزدیکه مصرف برق بالا میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس