کد خبر 1331145
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
آمریکا از متجاوزان به یمن حمایت کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پس از افزایش حملات انصارالله علیه امارات و عربستان در نظر دارد تا گروه انصارالله یمن را مجددا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه بدون اشاره به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن اعلام کرد که پس از افزایش حملات انصارالله علیه امارات و عربستان در نظر دارد تا گروه انصارالله یمن را مجدداً در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که درج مجدد نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی در دست بررسی است.

ببینید:

فیلم/ غارت میراث تاریخ یمن توسط بیگانگان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که کشورش از عاملان اصلی جنایت علیه مردم یمن به شمار می‌رود تاکید کرد که واشنگتن در ماه‌های اخیر تحریم‌هایی را علیه رهبران انصارالله اعمال کرده است و به استفاده از تمام ابزارها علیه رهبران حوثی ادامه خواهد داد.

حمله انقلابیون یمن به ابوظبی و دوبی باعث شده تا معادلات نبرد به نفع انصارالله تغییر کند. چرا که امارات با وجود برخورداری از پدافندهای هوایی آمریکایی و روسی توان مقابله با حملات انصارالله را ندارد.

آمریکا سعی دارد با تحت فشار گذاشتن انصارالله مانع از تداوم حملات این گروه به متحدان خود در منطقه شود. این در حالی است که ائتلاف سعودی به صورت روزانه در حال کشتار مردم یمن است و کشورهای غربی نه تنها واکنشی نشان نمی‌دهند بلکه با خود از عاملان این جنایت‌ها به شمار می‌روند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 0
    جنگ یمن خود آمریکایا راه انداختند ائتلاف سعودی فقط اجراکننده دستوراتی هستند که‌ به‌شون داده‌ می شود تا نوکری خود را به‌ آن‌ها ثابت‌ کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس