کد خبر 1331096
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز خبر از حملات موشکی به مناطق مختلف امارات از جمله پایگاه نظامی «الظفره» که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، داد و اعلام کرد که این عملیات با چندین موشک بالستیک ذوالفقار انجام شده است. اماراتی‌ها نیز طی بیانیه‌ای با ادعای این‌که دو موشک بالستیک را بر فراز ابوظبی منهدم کرده‌اند، اصل عملیات را تأیید کردند. در ارتباط با این تحولات چند نکته قابل ذکر است:

 حمله امروز در پاسخ به حملات وحشیانه هوایی روزهای اخیر ائتلاف سعودی با همراهی جنگنده‌های اماراتی صورت گرفته که فقط در یک مورد بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت و صدای دبیرکل سازمان‌ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت را هم درآورد‍!

رهبران انصارالله پس از حمله ۱۷ ژانویه (حمله اول) به صراحت اعلام کردند استمرار یا قطع حملات علیه امارات به طور مستقیم به نحوه عملکرد این کشور در پرونده یمن بستگی دارد و این حاکمان ابوظبی هستند که باید تصمیم بگیرند در  راستای منافع سعودی، رژیم‌صهیونیستی و آمریکا اقدام می‌کنند یا به فکر امنیت و ثبات کشورشان هستند که متأسفانه پاسخ وحشیانه امارات گزینه‌ای جز دادن پاسخ دردناک برای یمنی‌ها باقی نگذاشت. 

در مقام تحلیل گفتنی است اقدام مجدد انصارالله در حمله موشکی گسترده به قلب امارات علی‌رغم تهدیدات گسترده و متنوع سیاسی و امنیتی (تهدید به قرار دادن مجدد در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا و بیانیه محکومیت شورای امنیت)، نشان‌دهنده دو موضوع است:

 اول این‌که رهبران انصارالله زمانی که تصمیم به حمله ۱۷ ژانویه گرفتند، فکر همه عواقب و تبعات آن را کرده بودند. موضوع دوم این‌که انصارالله با این اقدام راهبردی نقطه عطفی در معادلات امنیتی و نظامی منطقه ایجاد کردند که می‌تواند ابتدای آن تحت فشار قراردادن ابوظبی با هدف تغییر در سیاست‌های منطقه‌ای‌اش باشد و انتهای آن ایجاد یک تهدید معتبر راهبردی برای سرزمین‌های اشغالی باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیداحمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    امارات توکل گیرکرده درواقع فکرزمشتونش نبود حالا دیگه عذاب الهی ازآستین یمنی بیرون آمده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس