کد خبر 1330889
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
واکسن

بر اساس نتایج یک مطالعه، واکسن کوو ایران برکت به ترتیب ۸۷.۱، ۸۶.۴ و ۹۸.۳ درصد در پیشگیری از مرگ، بستری و تست مثبت کرونا مؤثر بوده است.

به گزارش مشرق، مقاله تأثیرگذاری چهار واکسن کرونا در استان فارس منتشر شد. بنابراین گزارش، در این مطالعه که توسط کامران باقری‌لنکرانی و همکارانش انجام شده و در وبسایت «medrxiv.org» منتشر شده است، افراد با سابقه ابتلای قبلی کووید-۱۹ کنار گذاشته شده‌ و فقط افرادی بررسی شدند که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

دربخشی از این مطالعه با بررسی تأثیرگذاری ۴ واکسن برکت، سینوفارم، اسپوتنیک و آسترازنکا در پیشگیری از مرگ، بستری و تست مثبت کووید-۱۹ آمده است: این مقادیر برای واکسن کوو ایران برکت به ترتیب ۸۷.۱، ۸۶.۴ و ۹۸.۳ درصد، برای آسترازنکا به ترتیب ۸۴.۴، ۸۱.۵ و ۹۱.۸ درصد، برای سینوفارم به ترتیب ۷۹.۹، ۷۱.۹ و ۸۶.۱ درصد و برای اسپوتنیک به ترتیب ۷۴.۷، ۶۷.۵ و ۷۴.۷ درصد بوده است.

در ادامه آمده است: تأثیرگذاری برای کاهش ابتلا به عفونت در گروه‌های سنی بالای ۶۴ سال، برای برکت، آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به ترتیب ۶۷ درصد، ۶۲.۴ درصد، ۲۹.۱ درصد و ۷۶.۳ درصد بوده است.

این مقاله می‌افزاید: درخصوص کاهش بستری در گروه سنی بالای ۶۴ سال نیز بین دریافت‌کنندگان این واکسن‌ها برای برکت، آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به ترتیب برابر با ۸۰.۳ درصد، ۷۶ درصد، ۴۵.۷ و ۴۵.۵ درصد بوده است.

در بحث کاهش مرگ و میر برای همه واکسن‌ها در همه گروه‌های سنی حداقل ۹۵% گزارش شده است.

نتایج این مطالعه درخصوص تأثیرگذاری دربرابر تست مثبت کرونا نیز به این ترتیب گزارش شده است: واکسن برکت ۸۷.۱ درصد و فاصله اطمینان ۹۵% بین ۸۶ تا ۸۸.۳، واکسن آسترازنکا: ۸۴.۴ درصد (۸۳.۵ تا ۸۵.۳)، واکسن سینوفارم: ۷۹.۹ درصد ( ۷۹.۴ تا ۸۰.۴)، واکسن ا سپوتنیک: ۷۴.۷ درصد (۷۱ تا ۷۸.۴)

دربخش دیگری از این مطالعه نقش واکسن‌های مورد بررسی در کاهش بستری نیز مورد دقت قرار گرفته که موفقیت واکسن‌ها به این ترتیب بوده است: برکت ۸۶.۴ درصد، آسترازنکا ۸۱.۵ درصد، سینوفارم ۷۱.۹ و اسپوتنیک ۶۷.۵ درصد

همچنین درخصوص تأثیر تزریق واکسن کرونا در برابر مرگ ناشی از کووید-۱۹ نیز واکسن‌ها این نتایج رابه دست آورده‌اند: برکت ۹۸.۳، آسترازنکا ۹۱.۸ درصد، سینوفارم ۸۶.۱ درصد و اسپوتنیک ۷۴.۷ درصد.

گفتنی است از جمعیت مورد بررسی در این مطالعه علمی، ۷۵.۳۳% واکسن سینوفارم، ۱۴.۸۷% آسترازنکا، ۸.۱۸% برکت و ۱.۶۲% اسپوتنیک دریافت کرده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    12 7
    لازم است که نتایج این تحقیقات را صدا و سیما و سایر رسانه ها بسیار گسترده منتشر کنند تا همه از کیفیت بسیار بالای واکسن برکت در مقایسه با واکسن های خارجی ( واکسن آسترازنکا از انگلیس و کره جنوبی - واکسن اسپوتنیک از روسیه - و واکسن سینوفارم از چین) مطلع شوند. بعد از ساخت واکسن برکت توسط ایران - پروپاگاندا و هجمه وسیعی از طرف براندازهای خارج نشین و مزدوران سعودی و امارات در داخل و آلبانی نشین های پوشک پوش راه افتاد که واکسن برکت را بی اعتبار کنند بخصوص که در کل دنیا تنها چند کشور در حد 6-5 کشور توانسته بودند واکسن کرونا را تولید کنند واین برای ایران که در سخت ترین تحریم های اقتصادی و مالی تاریخ بشریت در کل دنیا و در طی سالهای متمادی قرار گرفته - بسیار ارزشمند بوده است و جالب تر اینکه ایران توانست چندین واکسن کرونای دیگر را نیز بسازد و این دستاوردها تیری در چشم بدخواهان ایران بود. لذا سپاه سایبری دشمن هجمه شدیدی بخصوص به واکسن برکت کردند و متاسفانه تعدادی ساده لوح نیز فریب دشمن را خوردند و حتی برای تزریق واکسن های خارجی به کشورهای همسایه رفتند غافل از اینکه واکسن های ایرانی با کیفیت تر هستند ولی از بس دشمنان بر روی افکار مردم ایران مغز شویی کرده اند ایرانیان خودشان را قبول ندارند و تصور میکنند هر جنس خارجی بهتر از جنس ایرانی است. مردم ایران - لطفا توان و قابلیت ایرانی را باور کنید تا مشکلات کشور برطرف گردد.
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      3 2
      متاسفانه نتایج این آزمون مردود است. جامعه آماری انتخاب شده نا همگن و نا متناسب است. 75 درصد سینوفارم زده بودند خط آخر: "گفتنی است از جمعیت مورد بررسی در این مطالعه علمی، ۷۵.۳۳% واکسن سینوفارم، ۱۴.۸۷% آسترازنکا، ۸.۱۸% برکت و ۱.۶۲% اسپوتنیک دریافت کرده بودند."
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    5 3
    عجب مقایسه عالمانه ای!
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 3
    خدا برکت بده به برکت ودانشمندانش وتزریق کنندگانش ان شاءالله
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 1
    واکسن های ایرانی مثل پاستو کوک پلاس و رازی و فخرا را اعلام کنید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 0
    خود گوئی و خود خندی ،عجب مرد هنرمندی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس