آتش یمن را قبل از سرایت به پایتخت های عربی خاموش کنید

شیخ «احمد قبلان» با بیان اینکه اتحادیه عرب نباید مرتکب اشتباه تاریخی علیه ملت یمن شود، از این اتحادیه خواست آتش یمن را قبل از سوزاندن پایتخت های عربی خاموش کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ «احمد قبلان» مفتی برجسته لبنانی گفت اتحادیه عرب باید به صدای خداوند گوش فرا دهد و تجاوز علیه یمن را متوقف کند.

شیخ قبلان با صدور بیانیه‌ای همچنین از اتحادیه عرب خواست مرتکب اشتباه تاریخی علیه ملت یمن نشود و این مسئله را مد نظر داشته باشد که اعراب در بدترین لحظات پیش رفتن به سوی قهقرا و چند پاره شدن قرار دارند؛ پس این اتحادیه نباید شرایط موجود را با سلاخی کردن بخشی از اعراب (ملت یمن) بدتر کند.

وی در ادامه بیانیه خود از اتحادیه عرب درخواست کرد راه شورای امنیت را در پیش نگیرد که شمشیر را بر روی گردن قربانی قرار می‌دهد و بر پیکر بی جان مظلومان می رقصد آنگونه که در یمن و سایر مناطق چنین کرده است.

این مفتی برجسته لبنانی خاطرنشان کرد: راه حل بحران یمن، برقراری صلح سیاسیِ اخلاق مدار، به دور از بازی بلعیدن نظامی و سیاسی سایر کشورها و صادر کردن بیانیه‌های بیهوده است چرا که دوران بلعیدن کشورها و صدور بیانیه‌های نمایشی به پایان رسیده است. در حال حاضر منطقه شاهد معادلات جدیدی است و هیچ چیزی برای اعراب بهتر از وحدت حول خداوند، کتاب و پیامبر او نیست.

شیخ احمد قبلان در پایان گفت: توصیه ما به اتحادیه عرب این است که آتش یمن را قبل از اینکه پایتخت‌های عربی را بسوزاند، خاموش کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس