کد خبر 1330300
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: «المیادین» در گزارشی به حمله انصارالله به ابوظبی پرداخته و معتقد است پیامدهای این عملیات دامان چهار طرف اصلی در منطقه را گرفته است. در ادامه چکیده‌ای از این گزارش می‌آید: 

 هدف اول امارات است که وانمود می‌کرد از جنگ یمن عقب‌نشینی کرده ولی مشخص شد این کشور همچنان درگیر جنگ یمن است و افسران اماراتی باعث تحرکات مزدوران در جبهه‌های داخلی مانند شبوه و مأرب شده‌اند. در این راستا عربستان با فشار بر امارات به دنبال این است که از فشار ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مأرب بکاهد. 

 هدف دوم رژیم‌صهیونیستی است. موفقیت این عملیات با بُرد 1200 کیلومتر که تقریباً معادل یمن تا جنوب سرزمین‌های اشغالی بود، به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهد که یمنی‌ها می‌توانند ایلات یا نقب را هدف قرار دهند. نکته حائز توجه این‌که سامانه‌های پدافندی هم در امارات و هم در اسرائیل، آمریکایی است و ناکارآمدی آن در ابوظبی به اثبات رسید. این عملیات نشان داد تل‌آویو نمی‌تواند روی امارات برای تمرکز نقاط امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و تجاری حساب کند.

 هدف سوم عربستان است. سعودی که زمانی به دنبال مقابله با حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها بود و تصور می‌کرد می‌تواند روی کمک اماراتی‌ها حساب کند، امروز شاهد است که امارات وضعیتی مشابه خودش دارد. همچنین این عملیات به استمرار پروژه عادی‌سازی در عربستان ضربه وارد کرد. 

 هدف چهارم آمریکاست. این عملیات نه تنها ضربه به امارات که ضربه به آمریکاست. شکست سامانه پدافندی امارات، ضربه‌ای به قراردادهای هنگفت تسلیحاتی و وابسته‌سازی ابوظبی به آمریکا بود. 

 این رویداد نشان داد هزینه‌های آمریکا برای حمایت و هدایت امارات در پرونده‌هایی مانند عادی‌سازی و کنترل آبراه‌های باب‌المندب و جزایر جنوب یمن نتیجه مطلوبی نداشته است و این کشور حتی قادر نیست تا از خود حفاظت کند چه برسد به اجرای پروژه‌های ایالات‌ متحده در غرب آسیا.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 11
    حمله به دو تا تانکر نفت که نتیجش شد کشتار مردم بیچاره یمن و خدا لعنت کنه بانی و مسبب را
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      4 0
      اساسا تسلیم همیشه اولین نسخه ترسوها است و محکوم کردن مظلوم به جای ظالم و مدافع به جای مهاجم هم منطق نوکران رسانه ای مهاجمان ظالم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس