کد خبر 1330094
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
مصرف دو میوه موثر در کاهش چربی بدن

تحقیقات جدید روی موش‌ها نشان می‌دهد که فلاوانول‌های موجود در سیب، انگور و سایر مواد غذایی ممکن است به سوزاندن چربی بدن کمک کند.

به گزارش مشرق، کاکائو، سیب، دانه انگور و چند منبع غذایی دیگر حاوی میزان بالایی از فلاوانول‌ها هستند که به عنوان فلاوان -۳- اول نیز شناخته می‌شوند و دارای فواید متعددی هستند.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که غذاهای غنی از فلاوانول پتانسیل قابل توجهی در مدیریت سلامت قلب و عروق، بهبود سطح کلسترول و افزایش تحمل گلوکز دارند.

چندین مطالعه نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی غنی از فلاوانول خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، پیشگیری کننده قلبی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و محافظت کننده عصبی دارند.

اکنون محققان ژاپنی با استفاده از مدل‌های موش‌های آزمایشگاهی، رابطه بین دریافت فلاوانول در رژیم غذایی و متابولیسم چربی را بررسی کرده اند.

بافت چربی یک اندام ضروری در حفظ هموستاز انرژی بدن است و از بافت چربی سفید و بافت چربی قهوه‌ای تشکیل شده است. در حالی که بافت چربی سفید به عنوان یک منبع انرژی عمل می‌کند، چربی قهوه‌ای برای حفظ دمای بدن مهم است.

دانشمندان از پدیده تبدیل بافت چربی سفید به قهوه‌ای به عنوان قهوه‌ای شدن چربی یاد می‌کنند. در اینجا، بافت‌های چربی سفید که انرژی را ذخیره می‌کنند، به بافت‌های چربی قهوه‌ای تبدیل می‌شوند که قند خون و مولکول‌های چربی را تجزیه می‌کنند.

این یک رویداد درمانی قابل توجه است، زیرا تجمع بافت‌های چربی سفید اضافی با چاقی و ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. علاوه بر این، فرآیند تبدیل باعث تولید گرما می‌شود که به حفظ دمای بدن کمک می‌کند.

«نائومی اوزاکابه»، نویسنده ارشد مطالعه از دانشگاه شیباورا ژاپن، گفت: «مشخص شده است که مصرف غذاهای غنی از فلاوان ۳- اول (کاکائو، سیب و غیره) از بروز چاقی و عوارض آن می‌کاهد و از بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری می‌کند. با این حال، فلاوان ۳- اول‌ها به خوبی از دستگاه گوارش جذب نمی‌شوند، بنابراین، مشخص نیست که چرا آن‌ها چنین اقدامات ارتقا دهنده سلامتی را ایجاد می‌کنند.»

او افزود: «در نتایج قبلی ما متوجه شدیم که تغییر همودینامیک پس از مصرف فلاوان ۳- اول‌ها توسط فعال‌سازی سمپاتیک ایجاد می‌شود. بنابراین، ما فرض کردیم که فلاوان ۳- اول‌ها ممکن است چربی بژ را تقویت کنند.»

آن‌ها همچنین دریافتند که اثر فلاوان ۳- اول نه تنها در چربی زیرجلدی بلکه در چربی احشایی نیز نشان داده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس