حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال عراق به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک

نیروهای امنیتی ترکیه با بهانه مقابله با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» بار دیگر به شمال عراق حمله کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ترکیه بار دیگر با بهانه مقابله با تروریست‌های ترکیه روز شنبه به شمال عراق حمله کردند.

روزنامه «ینی شفق» به نقل از وزارت دفاع ترکیه نوشت که نیروهای امنیتی ترکیه ۱۰ تروریست «پ‌ک‌ک» در شمال عراق را از پای درآوردند.

وزارت دفاع ترکیه مدعی شده که این تروریست‌ها از نقاط مرزی قصد حمله به مواضع ترکیه را داشتند که با حمله به موقع نیروهای امنیتی ترکیه این عملیات نافرجام ماند. این وزارتخانه مدعی شده که در این یورش، نیروهای  مسلح این کشور هیچ آسیبی ندیدند.

در بیش از ۳۵ سال مبارزات تروریستی گروه پ‌ک‌ک‌ علیه ترکیه، دستکم ۴۰ هزار نفر از جمله زنان، کودکان کشته شده‌اند. این گروه در فهرست سیاه آمریکا و اروپا نیز قرار دارد. داعش نیز دستکم ۱۰ حمله انتحاری، ۷ حمله بمب‌گذاری و چهار حمله مسلحانه در ترکیه تاکنون انجام داده که منجر به کشته شدن ۳۱۵ نفر و جراحت صدها نفر دیگر شده است.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«هاوکار الجاف» کارشناس و تحلیلگر امنیتی کُرد چند روز پیش نیز، از وجود اطلاعاتی در خصوص نفوذ سرویس اطلاعاتی ترکیه در کلیه شهرهای منطقه کردستان خبر داد.

وی گفت: «پیشتر،  فعالیت اطلاعاتی ترکیه محدود به اربیل و دهوک بود، اما در حال حاضر به سلیمانیه نیز رسیده است و ترور رهبران و فعالان کرد را آغاز کرده است.»

الجاف افزود که دستگاه اطلاعاتی ترکیه در پوشش سازمان‌ها وشرکت‌ها وارد سلیمانیه شده است. امری که موجب تسهیل کار آن با احزاب و شخصیت‌های سیاسی فعال در منطقه کردستان در راستای اهداف و منافع مشترک با ترکیه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    3 0
    لانه موش یه میلیارد
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    این ترکیه باید ادب و تنبیه درست و حسابی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس