فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای عدم عادی‌سازی روابط با سوریه

یک روزنامه عربی از فشار شدید آمریکا بر کشورهای عربی برای مهارعادی سازی روابط کشورهای عرب با سوریه پرده برداشت.

به گزارش مشرق، روزنامه پرتیراژ الشرق الاوسط در گزارشی فاش کرد، دولت آمریکا اخیرا پیامی را برای پایتخت‌های عربی ارسال و به آنها نسبت به عادی سازی روابط آن هم به شکل تکرویانه با دولت سوریه هشدار داد.

این رسانه نزدیک به دربار سلطنتی عربستان به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را ذکر نکرد، خبرداد واشنگتن در پیامی به شماری از کشورهای عربی به آنها نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پیش از دریافت هزینه آن و پیشبرد روند سیاسی (بنا به خواست ایالات متحده) هشدار داده است.

به گفته این دیپلمات عرب، واشنگتن به کشورهای عرب (دستور) داده است ادامه پیروی از رویکرد بایکوت می‌تواند پیامی به دمشق باشد که با رفتارهای سابقش مسامحه‌ای صورت نگرفته است و این نظام باید رفتارهای و اقدامات ملموس و واقعی را پیش از عادی سازی  کشورهای عربی انجام دهد.

دیپلمات مذکور تاکید کرد این اقدام دولت ایالات متحده‌ ایده برگزاری نشست سران کشورهای عرب در پایان مارس آینده در الجزایر را وارد چالشی جدی کرده است زیرا براساس خواست واشنگتن هر نوع اقدامی در قبال سوریه چه توسط متحدین عرب و چه توسط اروپایی‌ها باید با هماهنگی با کاخ سفید انجام شود.

براساس روایت الشرق الاوسط، ایالات متحده در پیام خود ضمن اعلام درک نیاز اردن به گشودن شریان‌های اقتصادی اش با سوریه این پرسش را هم با طرف اردنی مطرح کرد که آیا در قبال این کار امتیازی هم از طرف سوری دریافت کرده است؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    استقلال نداشتن یعنی همین بدبختی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس