پکن تحریم‌های آمریکا علیه سه شرکت چینی را محکوم کرد

"ژائو لی جیان" سخنگوی وزارت خارجه چین با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه سه شرکت چینی اعلام کرد پکن دست به اقدام متقابل خواهد زد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، دولت آمریکا روز گذشته در بیانیه ای از اعمال جریمه برای شرکت های علوم  و تکنولوژی هوافضا، صنعت و علوم فضایی  وپلی تکنولوژی  چین و زیرمجموعه های آن خبر داد و مدعی شد این شرکت ها در زمینه " تکثیر و افزایش فعالیت های تکنولوژی موشک های نامشخص " دست دارند.  

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شده است، اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد و گفت: «امریکا بی دلیل دست به تحریم شرکت های چینی زده و این اقدام تهدیدی برای امنیت و ثبات چرخه صنعتی جهان است و به توسعه  اقتصادی جهان آسیب می زند.

"ژائو لی جیان" سخنگوی وزارت امورخارجه چین با محکوم کردن این اقدام غیر عادلانه آمریکا اظهار کرد این اقدام در  راستای اهداف زورگویانه واشنگتن است.

وی با بیان اینکه چین  همواره مخالف تکثیر سلاح های کشتار جمعی است افزود پکن همواره بر کنترل دقیق بر روی صادرات موشک ها براساس قطعنامه های ضد تکثیر سلاح نظارت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه  چین از امریکا خواست با رفع تحریم های جدید اشتباه خود  را  جبران کند.

طبق آمار موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، چین تقریبا پنج درصد از صادرات اسلحه جهان در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را در  اختیار داشت اما  آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح بوده و ۳۷ درصد از صادرات تسلیحاتی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس