کد خبر 1329596
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
هتل ترانسیلوانیا

از یک‌سو دراکولا تبدیل به انسان شود و جانی به‌صورت یک هیولا درآید. تنها راه نجات این دو و بازگشت‌شان به‌صورت طبیعی و وضعیت قبل، سفری پرمخاطره به آمریکای جنوبی و پیدا کردن محلولی شفابخش و مرموز است.

به گزارش مشرق، انیمیشن‌های سینمایی همیشه مورد توجه و علاقه عموم تماشاگران بوده‌اند و با وجود آن‌که برای قشر سنی کودک و نوجوان ساخته می‌شوند اما بقیه گروه‌های سنی هم طرفدار آنها هستند و با اشتیاق به تماشایشان می‌نشینند. در حقیقت تهیه‌کنندگان سینما با تولید انبوه محصولات کارتونی با یک تیر دو نشان می‌زنند. آنها می‌دانند فیلم‌هایشان برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود اما این گروه سنی نمی‌تواند به تنهایی راهی سالن سینما شود و حتما باید یک یا چند بزرگ‌تر آنها را همراهی کند. به این ترتیب، هر تماشاچی کوچولویی به ناگزیر چند تا از بزرگ‌ترهایش را هم همراه خودش به سالن تاریک سینما می‌کشاند!

با از راه رسیدن پلتفرم‌های اینترنتی اوضاع تا حد زیادی تغییر کرده و دیگر نمی‌توان تحلیل بالا را به تمام محصولات انیمیشنی تعمیم داد. تماشاگران خانگی که برای دیدن فیلم‌های سینمایی در اینترنت پول پرداخت می‌کنند، مشخص نمی‌کنند که تنها به دیدن این فیلم‌ها می‌نشینند یا در کنار جمع دیگری از نزدیکان و خویشاوندان هستند. سازندگان قسمت چهارم «هتل ترانسیلوانیا» هم با آگاهی از این موضوع، اکشن ماجراجویانه و فانتزی‌شان را راهی دنیای اینترنت و استریم کردند.


شرکت سونی تهیه‌کننده اصلی مجموعه هتل ترانسیلوانیاست و برای اولین‌بار در تاریخ، واحد انیمیشن این شرکت، قسمتی از این فیلم را با همراهی شبکه اینترنتی آمازون تولید کرده‌است. مدیران سونی آگوست ۲۰۲۱ قراردادی با مدیران آمازون امضا کرده و امتیاز پخش این انیمیشن را به آنها واگذار کردند. برای همین، چند ماه قبل اعلام شد آمازونی‌ها به‌جای اکران عمومی فیلم به‌دنبال پخش آن در پلتفرم‌های دیجیتالی هستند. شاید اگر پاندمی نبود چنین اتفاقی نمی‌افتاد و مدیران سونی قرارداد فوق را با آمازون امضا نمی‌کردند.

سونی قصد داشت «هتل‌ترانسیلوانیا۴» را اکتبر سال قبل روانه پرده سینماها کند. اما این فیلم هم مثل بسیاری دیگر از تولیدات سینمایی با تغییر چندباره زمان اکران عمومی روبه‌رو شد. همین تاخیر باعث شد تا مدیران سونی تصمیم به واگذاری امتیاز پخش آن بگیرند. این در حالی است که منابع نزدیک به سونی می‌گویند به مدیران این شرکت پیشنهاد شده بود فیلم‌شان را راهی پرده سینماها نکنند و به پخش اینترنتی آن رضایت بدهند. ظاهرا به مدیران سونی گفته شده بود فیلم‌شان در سطح قسمت‌های قبلی این اکشن کمدی خانوادگی نیست و تماشاگران استقبالی از اکران عمومی‌اش نخواهند کرد. قسمت تازه فیلم ۱۰سال بعد از قسمت اول آن در معرض دید تماشاگران قرار گرفته و در بین چهار فیلم ساخته شده، کوتاه‌ترین آنها است. در حالی که سه قسمت قبلی توسط گنادی تارتاکوفسکی کارگردانی شده‌اند، چهارمین آنها کارگردان دیگری داشته است.
برای اولین‌بار یک تیم دو نفره شامل درک درایمون و جنیفر کلوسکا پشت دوربین فیلم قرار گرفته‌اند. هر دوی آنها هم با قسمت چهارم فیلم، اولین تجربه فیلمسازی‌شان را ارائه داده‌اند. البته تارتاکوفسکی، نویسنده اصلی فیلمنامه بوده و از مدیران اجرایی تولید هم بوده‌است. مدیران سونی زمان تولید فیلم رسما اعلام کردند این اکشن کمدی آخرین قسمت از مجموعه هتل ترانسیلوانیا خواهد بود و بعد از این دیگر هیچ فیلمی در ارتباط با این داستان و شخصیت‌هایش ساخته نخواهد شد. شرکت سونی امتیاز پخش فیلم را به مبلغ ۱۰۰‌میلیون دلار به آمازون فروخت و معلوم نیست مدیران این شبکه اینترنتی در آینده دست به تولید فیلم‌هایی با مضمون شخصیت‌های اصلی و فرعی آن در قالب دنباله پیش درآمد یا اسپین‌آف خواهند زد یا نه.

داستان قسمت چهارم هتل ترانسیلوانیا تفاوت‌هایی با قسمت‌های قبلی دارد و آن جابه‌جایی شخصیت‌های انسانی و هیولایی با یکدیگر است. در جریان جشنی که دراکولا (با صدای برایان هول) گرفته و تمام نزدیکانش را به آن دعوت کرده، قرار است مالکیت هتل معروف خود را به دخترش میوس (با صدای سلنا گومز) بسپارد. انصراف او در دقیقه۹۰ و دروغی که به داماد انسانش جانی (با صدای اندی سامبرگ) می‌گوید، باعث دل‌شکستگی جانی می‌شود. جادوی اختراعی ون هلسینگ (با صدای جیم گافیگان) باعث می‌شود از یک‌سو دراکولا تبدیل به انسان شود و جانی به‌صورت یک هیولا درآید. تنها راه نجات این دو و بازگشت‌شان به‌صورت طبیعی و وضعیت قبل، سفری پرمخاطره به آمریکای جنوبی و پیدا کردن محلولی شفابخش و مرموز است اما پیداکردن محلول کار چندان ساده‌ای‌نیست.

شرکت سونی فوریه ۲۰۱۹ خبر تولید هتل ترانسیلوانیا ۴ را اعلام کرد. اکتبر همین سال تارتاکوفسکی گفت کارگردانی آن را انجام نمی‌دهد. سپتامبر سال بعد کارگردانان جدید انتخاب و معرفی شدند. کار تولید فیلم در زمان فراگیری کرونا صورت گرفت. تهیه‌کنندگان فیلم زمان ساخت آن خبر دادند آدام سندلر در قسمت تازه به‌جای شخصیت کنت دراکولا صحبت نخواهد کرد. دلیل این کار اعلام نشد. قرار بود استیو کارل صدایش را به این شخصیت قرض بدهد که چنین نشد.
کمی بعد هم براد آپرل جای کوین جیمز را گرفت و به‌جای فرانکشتاین داستان حرف زد. این در حالی است که جیم کری کمدین معروف برای صحبت کردن به‌جای شخصیت فرانکشتاین ابراز علاقه کرده بود. منتقدان سینمایی هتل تراسیلوانیا ۴ را اثری متوسط ارزیابی کردند و گفتند نتوانسته جادوی دو قسمت اول و دوم خود را تکرار کند. آنها تصمیم مدیران سونی را برای تولید نکردن قسمت‌های بعدی تصمیمی هوشمندانه و درست اعلام کردند و گفتند زمانی که داستان جذابی برای دنبال کردن ماجراجویی‌های شخصیت‌های ناهمگون و ناجور فیلم وجود ندارد، تولید هر فیلم تازه‌ای حرکتی غلط است و اعتبار دو قسمت اول و دوم را هم زیر علامت سؤال می‌برد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس