شوک به پارکینگ خودروسازان!

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پذیرفتنی نیست که قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی خارجی را به این بهانه که با شرکت‌های بزرگ دنیا که بازار را تصاحب کرده‌اند، رقابت کنیم وارد کشور کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قاچاق برخی قطعات لوازم خانگی از مبادی رسمی و غیر رسمی اظهار داشت: ادعا می‌شود که قاچاق از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که این قاچاق به عناوین مختلف تحت عنوان ته لنجی  و همچنین از طریق مرزنشینان و ... وارد کشورمان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دلایل اصلی کم شدن روغن موتور خودرو

وی افزود:‌ دو سفر از سوی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی موضوع قاچاق به مبادی گمرکات کشور صورت گرفته تا وضعیت را از نزدیک مشاهده کنند. این در حالی است که وضعیت ورود قاچاق به کشورمان بسیار غم‌انگیز است چرا که به وفور هرگونه جنس و کالایی که بخواهید می‌توانید مشاهده کرده و تولیدات کشورهای مختلف را خریداری کنید.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ما از یک طرف شعار حمایت از تولید داخل را سر می‌زنیم و از سوی دیگر در سیاست‌گذاری‌ها به صورت شایسته اقدام نمی‌کنیم.

نقدعلی ادامه داد: پذیرفتنی نیست که قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی خارجی را به این بهانه که با شرکت‌های بزرگ دنیا که بازار را تصاحب کرده‌اند، رقابت کنیم وارد کشور کنیم.

وی گفت: اگر بنا باشد در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی برسیم این کار با شعار تحقق پیدا نمی‌کند بلکه بایستی  این موضوع به صورت دقیق عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای خودکفایی در صنعت لوازم خانگی باید تلاش کنیم عمده قطعات تولیدی لوازم خانگی در داخل کشورمان تهیه و ساخته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    لطفا نیروهای مرزبانی را مرخص کنید آخر مرزی که روزی میلیونها لیتر سوخت، هزاران تن آرد، هزاران راس دام، دارو، روغن موتور و.سیمان، کاه ، علوفه... قاچاق می شود اساسا این دوستان در آن شرایط چه می کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس