آمریکا سال ۲۰۱۷ با یک حمله جان هزاران غیرنظامی سوریه را به خطر انداخت

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۷ با بمباران سد فرات جان هزاران غیرنظامی سوریه را به خطر انداختند.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، یک واحد مخفی ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۷ سد عظیم فرات را بمباران کرد برغم اینکه سد نامبرده در فهرست "حمله ممنوع" قرار داشته و شکستن سد می توانسته جان ده ها هزار غیرنظامی را به خطر بیاندازد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از دو مقام ارشد ایالات متحده نوشت: به رغم هشدار نظامی در مورد بمباران سد چون این امر می تواند منجر به طغیان رودخانه و کشته شدن ده ها هزار غیرنظامی شود، در ۲۶ مارس ۲۰۱۷ (۶ فروردین ۹۶) اعضای یگان عملیات آمریکا به نام «گروه ویژه ۹» سد را با استفاده از یکی از بزرگترین بمب ها بمباران کردند.

روسیه و سوریه همگی آمریکا را مسئول این حمله می‌دانستند، اما «استفن جی.تاون سند» فرمانده عملیات آمریکا در سوریه این اتهام را رد کرد و گفت که سد فرات هدف ائتلاف نیست.

اما دو مقام پیشین آمریکایی گفتند که حمله «گروه ویژه ۹» به هر حال با استفاده از حداقل یک بمب سنگر شکن BLU-۱۰۹ که برای تخریب چنین سازه‌های بتنی طراحی شده بود، ادامه یافت.

روزنامه نیویورک تایمز آبان امسال درباره یکی دیگر از حملات آمریکا در سوریه گزارش داد که در روز ۱۸ مارس ۲۰۱۹ (۲۷ اسفند ۹۷) دو حمله هوایی پشت سر هم در نزدیکی شهر باغوز به دستور یک واحد عملیات ویژه آمریکایی که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را برعهده داشت، انجام گرفت. این حملات هوایی در سوریه در جریان مبارزه با داعش در این کشور باعث کشته شدن ده‌ها زن و کودک شد که احتمالا جنایت جنگی به حساب می آید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس