کد خبر 1329263
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۱| افزایش جذابیت طلا با کاهش سوددهی اوراق قرضه آمریکا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۸۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که سرمایه گذاری های امن و کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران بالا برود و در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست آتی فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی در مورد زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند، قیمت طلا امروز اندکی رشد داشت و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۸۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت قیمت طلا به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته یعنی ۱۸۴۷ دلار و ۷۲ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۱۱ درصد افت به ۱۸۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا کاهش یافته و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را پایین آورده است.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت، با توجه انقباضی شدن موضع پولی فدرال رزرو طلا توانسته قیمت بالای خود را حفظ کند و این احتمالا ناشی از منفی بودن نرخ واقعی بهره است.

تمام نگاه ها اکنون به نشست روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو دوخته شده که مشخص خواهد کرد بانک مرکزی آمریکا چه برنامه ای برای مهار ریسک های تورمی دارد.

هرچند در هنگام افزایش نرخ تورم بازار طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما این بازار در برابر افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا انقباضی شدن سیاست پولی موجب کاهش جذابیت این بازار می شود. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا حدود ۱.۳ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس