خاندوزی نمایه

وزیران اقتصاد ایران و روسیه در روسیه ضمن بررسی وضعیت پروژه های مشترک از جمله نحوه استفاده از خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری روسیه، بر توسعه مناسبات اقتصادی در آینده تأکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شادا، در این ملاقات که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی روسیه برگزار شد، توافقات پیشین دو وزارتخانه درخصوص نحوه استفاده از خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش یاد شده، دکتر خاندوزی در این دیدار بر لزوم سرعت بخشیدن بر اجرای پروژه نیروگاه سیریک و خط آهن اینچه برون - گرمسار و همچنین ۳ پروژه ای که پیش از این، مکاتبات آن از طرف وزیر اقتصاد ایران انجام شده بود، تأکید کرد.

مدرن سازی نیروگاه رامین اهواز، افزایش ظرفیت نیروگاه سد گتوند و همچنین تأمین بخشی از هزینه فازهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر از دیگر محورهایی بود که مورد تأکید و بررسی دو طرف قرار گرفت.

همچنین با توجه به هماهنگی صورت گرفته بین مدیران عامل راه آهن دو کشور، وزیر اقتصاد ایران بر پیشنهاد اضافه شدن پروژه خط آهن رشت _ آستارا که می تواند نقش راهبردی ویژه ای در تکمیل کریدور جنوب به شمال داشته باشد و همچنین خرید ۲۰۰۰ لوکوموتیو تأکید کرد.

وزیر اقتصاد روسیه هم در این دیدار ضمن استقبال از توسعه روابط اقتصادی طرفین و همچنین پیشنهادهای خاندوزی بر تسریع فرایند مذاکرات فنی حول هر یک از قراردادها تاکید کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس