کد خبر 1329068
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
غیر فعال شدن کرونا با شیر مادر

دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند که شیر مادر می تواند ویروس کرونا را غیر فعال کند.

یه گزارش مشرق، دو سال از همه گیری کرونا در جهان می‌گذرد. به دلیل گستردگی این همه گیری، سوالات زیادی درباره تبعات این بیماری بر گروه‌های مختلف مطرح می‌شود که هنوز بسیاری از آن‌ها بدون پاسخ مانده است. یکی از این مسائل، تاثیرات این همه گیری بر مادران شیرده است.

بیشتر بخوانید:

تأخیر در تزریق دُز دوم، اثر واکسن کرونا را کم می‌کند؟

در ابتدا تصور می‌شد، ویروس کرونا می‌تواند از طریق شیردادن از مادر به نوزاد منتقل شود. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان حاوی حقایق دیگری است.

یک مطالعه که از ماه مارس تا سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شده است نشان می‌دهد ویروس کرونا قابلیت انتقال از مادر به نوزاد را ندارد. در این مطالعه زنانی از مناطق مختلف آمریکا که برخی از آن‌ها دارای علائم کرونا و برخی دیگر فاقد علامت بودند مورد مطالعه قرار گرفتند.

دانشمندان در این تحقیقات به یافته‌هایی دست یافتند. مطالعات بر روی شیر مادران مبتلا به کرونا نشان داد شیر آن‌ها حاوی تکه‌های آر ان‌ای (RNA) کووید ۱۹ است، اما هیچ کدام از نمونه‌ها دارای ویروس فعال کرونا نبوده است. در حقیقت دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چگونه ویروس در شیر مادر غیرفعال می‌شود.

دکتر پائول کروگستاد، مدیر این تحقیقات از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: دلیل این موضوع که چرا شیر این مادران حاوی آر ان‌ای کرونا بوده، اما فاقد ویروس فعال و عامل بیماری زا بوده، هنوز برای ما جای سوال است. ما از قبل بر این نکته واقف بودیم که شیر مادر حاوی عوامل محافظتی مانند آنتی بادی‌هایی است که به وسیله واکسن یا ابتلا به بیماری در بدن مادر تولید شده، اما روش غیرفعال شدن ویروس را نمی‌توانیم توضیح دهیم.

 گرچه شیر مادر حاوی ویروس کرونا نیست، اما دستان مادر و تنفس او همچنان می‌تواند باعث انتقال بیماری به نوزاد شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در بیانیه‌ای به زنان شیرده مبتلا به کرونا توصیه کرده است، پیش از شیردادن به نوزاد دستان خود را شسته یا آن را با ضدعفونی کننده‌های ۶۰ درصد الکلی، پاکیزه کنند. همچنین استفاده از ماسک در این زنان در هنگام شیر دادن ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • درمان شده کرونا با داروی امام کاظم IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    3 0
    هم رهبری فرمود هم از روز اول طب اسلامی گفت راه محافظت از کرونا تقوبت ایمنی بدن است با داروی امام‌کاظم ایمنی کامل و درمان قطعی و قوی کرونا را بارها تجربه کردیم آن وقت می فرمان مثل یک موجود عقب افتاده چشم به تابلوی رسانه های بیگانه داشته باشیم ببینیم یک روز می گویند مادر بچه را شیر ندهد کرونا منتقل میشود فردا کشف کنند نع ناع! عیب نداره ایمنی ایجاد می کنه فردا کشفی تازه و اینکه تا دیروز غلط زیادی می کردید بچه رو بغل نگیر ، سر پا واستا، ناخون تو‌نشون بده. ، برو‌ دم دفتر !! آیا کسانی که می دانند با آنان که نمی دانند برابرند؟ آیا نباید بیشتر ‌‌‌‌ جدی تر و با نگاهی به آسمان به ایمنی و سلامت مان بیندیشیم؟
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    و خدا انسان را در تمام لحظات از خطر حفظ می کند، چه قادر به حفظ خود باشد چه نوزادی ناتوان باشد. به خدا اعتماد و توکل کنیم و به وطایف خود عمل کنیم
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    والا اینکه خداوند طوری شیر مادر را خلق کرده باشد که ایمنی در بچه ایجاد کند تعجب اور نیست و میشه باور کرد / اما بعید میدونیم که این اقایون پزشکان طب نوین غیر از واکسن چیز دیگه ای رو برای درمان و پیشگیری کرونا قبول داشته باشند ؛)) / مگر اینکه کاشف و‌محققش خارجی (غربی امریکایی) باشه که این حضرات اونرو قبول و‌بهش عمل کنند / خوب دیگه وقتی مرغ غربیها برای بعضی متخصصان داخلی ما غاز باشه بهتر از این نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس