تجارت ۱۶ میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای در نیمه نخست ۱۴۰۰/ رشد ۶۱درصدی درصدی صادرات

نشست نمایندگان سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان با موضوع توسعه کریدورهای ترانزیتی برگزار گردید.

به گزارش مشرق، نشست هماهنگی استراتژی همکاری‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با موضوع توسعه و ایجاد کریدورهای موثر اقتصادی و ترانزیتی تحت ریاست ازبکستان برگزار شد.  

این نشست با حضور نمایندگان سازمان‌های حمل و نقلی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این نشست ویدئویی استراتژی همکاری‌های متقابل در توسعه به هم پیوستگی و ایجاد کریدورهای موثر اقتصادی و حمل و نقلی را بررسی کردند.

تنظیم اسناد توسط طرف ازبک در نشست سازمان همکاری شانگهای در «بیشکک» در سال 2019 میلادی مطرح شده است.سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت‌وگو با این سازمان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس