روسیه: جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است

روسیه نگرانی خود از طرح های رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک های جدید در جولان اشغالی سوریه را اعلام کرد و بر پایبندی مسکو نسبت به حاکمیت سوریه بر جولان تاکید کرد.

به‌ گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، روسیه نگرانی خود را از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌های جدید در جولان اشغالی سوریه اعلام و بر پایبندی مسکو نسبت به حاکمیت سوریه بر جولان تاکید کرد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه در جریان نشست شورای امنیت در سازمان ملل گفت: ما به طور فزاینده ای نسبت به برنامه‌های اعلام شده اخیر برای گسترش شهرک سازی اسرائیل در بلندی‌های جولان اشغالی نگران هستیم.

وی بیان داشت این نگرانی تنها در مورد پیشرفت مراحل ساخت شهرک‌ها در «بلندی های ترامپ» که در سال ٢٠٢٠ اعلام شده بود، نیست بلکه به ساخت شهرک‌های جدید در «اسیف» و «متار» نیز مرتبط است.

وی تاکید کرد که تلاش‌های اسرائیل برای دو برابر کردن تعداد اسرائیلی‌ها در جولان بر خلاف کنوانسیون ١٩٤٩ ژنو است.

نماینده روسیه تاکید کرد: بار دیگر بر موضع روسیه مبنی بر مخالفت با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان که بخش جدایی ناپذیر سوریه است، تاکید می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    بلندی های جولان طبق قوانین و اسناد بین المللی متعلق به سوریه است که بصورت غیر قانونی تحت تصرف و اشغال رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل در آمده ، نکته تاسف بار این است که ریس جمهوی آمریکا خیلی راحت و با افتخار اعلام کرد بلندی های جولان این بخش از سرزمین سوریه رو به اسرائیل بخشیدم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس