.

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت نشست سه‌جانبه‌ای بین هیأت‌های ایران، چین و روسیه برای بررسی وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ایران برگزار شده است.

به‌ گزارش مشرق، «مخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) از نشست سه‌جانبه نمایندگان ایران، چین و روسیه خبر داد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیأت‌های روسیه، چین و ایران عصر امروز نشستی داشتند تا وضعیت مذاکرات وین برای احیای برجام را به‌صورت مشترک بررسی کنند».

وی پیش از این، با بیان اینکه بعضی‌ها از شکست سیاست فشار حداکثری درس نمی‌گیرند، گفت ایرانی‌ها کاملا حق دارند که تضمین‌هایی را درخصوص عدم تکرار خروج آمریکا از برجام بخواهند.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند هفته پیش آغاز شده است. مقام‌های آمریکایی و اروپایی پیش از این گفته بودند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.

پیش از این همچنین دیپلمات‌های اروپایی گفته بودند بخش اعظم گفت‌وگوها در روزهای گذشته بر مطالبات ایران برای اخذ تضمین در خصوص پایداری برجام متمرکز بوده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اذعان به اینکه تعیین ضرب‌الاجل یا جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ممکن نیست، گفت پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده اما به دنبال بازگشت به تبعیت از محدودیت‌ها هستند.

نشست هیأت‌های ایران،‌ چین و روسیه در وین درباره مذاکرات

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس