اولین آزمونِ دختران ایران مقابل میزبان؛ بازگشت ببرهای آبی پس از ۱۹ سال

تیم ملی فوتبال زنان هند بعد از ۱۹ سال و به یمن گرفتن میزبانی جام ملت‌ها در این مسابقات حاضر شده و باید دید شاگردان مریم ایراندوست در نخستین گام مقابل این تیم چه می‌کنند.

به‌ گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال زنان ایران فردا(پنجشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران باید در ورزشگاه دی وای پاتیل به مصاف تیم میزبانی یعنی هندوستان برود و اولین مسابقه خود در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به انجام برساند.

شاگردان مریم ایراندوست مقابل تیمی صف‌آرایی می‌کنند که بعد از ۱۹ سال فرصت حضور دوباره در جام ملت‌ها را به دست آورده‌اند. آنها آخرین بار در سال ۲۰۰۳ با نتیجه ۲ بر یک به ویتنام باختند و پیش از آن نیز به چین با ۱۲ گل باختند.

۱۶ برد، ۱۶ باخت و سه تساوی ماحصل کار هندوستان در هشت حضور قبلی بوده است. آنها در سه دوره نخست ۲ بار به فینال رسیدند و نایب قهرمان شدند و یک مرتبه نیز به عنوان سومی دست پیدا کردند. بعد از آن اما همیشه هند در مراحل گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفته است.

هدایت ببرهای آبی بر عهده توماس دِنِربیِ سوئدی است. مردی ۶۲ ساله که بعد از موفقیت با تیم مردان هاماربی و همچنین جورگاردن به عنوان سرمربی تیم ملی زنان سوئد انتخاب شد و پس از هفت سال حضور در سال ۲۰۱۲ جدا شد. تیم ملی زنان نیجریه و تیم زیر ۱۷ ساله‌های هندوستان تیم‌هایی بودند که او در ادامه سرمربی‌شان شد و نهایتا در سال ۲۰۲۱ تصمیم بر این گرفته شد تا او هدایت تیم بزرگسالان هند را در دست بگیرد.

اولین آزمونِ دختران ایران مقابل میزبان؛ بازگشت ببرهای آبی پس از ۱۹ سال

هندوستان در رده پنجاه و پنجم رده‌بندی فیفا است و در بین تیم‌های آسیایی رتبه یازدهم را در اختیار دارد. آنها ۱۵ پله نسبت به ملی‌پوشان ایران برتری دارند. فوتبال هند البته چند سالی را در اغما به سر برد و از ۲۰۱۲ بود که دوباره تیم‌شان را تشکیل دادند و سعی کردند در آسیا به موفقیت برسند.

هندی‌ها هم مانند ایران تا به حال در جام جهانی و المپیک حاضر نبوده‌اند و میزبانی در این دوره و افزایش تعداد تیم‌های صعودکننده به جام جهانی، امیدشان را برای طلسم‌شکنی افزایش داده است. ببرهای آبی در سال ۲۰۲۱ تدارک ویژه‌ای برای آماده‌سازی داشتند و ۱۶ بازی تدارکاتی را در قالب تورنمنت‌های مختلف به انجام رساندند. دریافت هشت گل از روسیه و ۶ گل از برزیل و همچنین پیروزی مقابل چین تایپه از مهمترین نتایج شاگردان دنربی بود.

تمام بازیکنان حاضر در تیم ملی زنان هند از لیگ داخلی این کشور برگزیده شده‌اند. آنها از این حیث ویتنام را در کنار خود می‌بینند. تیم کوکولام کِرِلا با ۹ سهمیه رکورددار است و به نوعی استخوان‌بندی اصلی هند را تشکیل می‌دهد.

یومنام کامالا دوی با ۵۱ بازی و ۳۳ گل، گریس دانگمی با ۴۳ بازی و ۱۲ گل و راتانبالا دوی با ۲۲ سال ۲۹ بازی و ۱۴ گل سه بازیکن مهم و تاثیرگذار هند هستند که مریم ایراندوست برای مهار آنها باید برنامه‌ ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است مهمترین چالش هندی‌ها پیش از مصاف با تیم ملی زنان ایران، کرونایی شدن ۲ تن از اعضای این تیم است که باید دید چقدر روی کیفیت آنها تاثیر خواهد گذاشت. آن ۲ بازیکن فعلا در قرنطینه هستند و باید دید چند بازی تیمشان را از دست خواهند داد.

دیگر دیدار این گروه که بازی افتتاحیه مسابقات هم به حساب می‌آید بین ۲ تیم چین و چین تایپه برگزار خواهد شد.

اولین آزمونِ دختران ایران مقابل میزبان؛ بازگشت ببرهای آبی پس از ۱۹ سال

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 3
    با آرزوی بازی خوب برای شیر زنان ایرانی و دختران افتخار آفرین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس