کد خبر 1328747
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
بورس نمایه

بازار سهام امروز در حالی نیمه اول را با شوق عبور از کانال حمایتی فعلی شاخص آغاز کرد که در میانه معاملات همسو با افزایش خبرهای مذاکرات دوباره به جای قبلی خود بازگشت.

به گزارش مشرق،  امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افت یک هزار و ۳۸۵ واحدی عدد ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۳ هزار و ۴۵۴ واحد افزایش به رقم ۹۷۰ هزار و ۴۰۲ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۴ هزار و ۴۴۴ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار واحد را تجربه کرد.
در بورس تهران امروز ۴ هزار و ۹۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۱۳ هزار و ۳۸۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۱۵ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۲ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد دست یافت. در این بازار امروز یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ یک هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان مربوط به معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر شاخص کل بورس تهران امروز نمادهای ملی صنایع مس ایران با ۱۰۹۷ واحد، فولاد خوزستان با ۲۶۹و احد و ذوب آهن با ۱۹۶ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با ۹۰۵ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۷۳۰ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۴۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بورس تهران در آخرین روز کاری خود در هفته جاری همچنان تحت تأثیر اخبار داخلی و خارجی منتظر تعیین تکلیف نتایج برخی تصمیم سازی ها در کشور است. بطور مشخص اصلی ترین دغدغه فعالان بازار سهام این روزها تحت تأثیر لوایح بودجه سال آینده کشور در مجلس و تغییرات احتمالی در تعدیل قیمت خوراک مصرفی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی است.
با اظهار نظر امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون حمایت از اصلاحات ۱۰ بندی در لایحه بودجه سال آینده، گروه پالایشی‌ها با اقبال معامله گران اغلب حقیقی بازار روبرو شد.

همچنین در ملی مس نیز با ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و قابلیت معامله حق تقدم‌های تبدیل شده به سهام شاهد فشار فروش سنگین در این نماد معاملاتی بودیم که با رفتار طبیعی حقوقی سهم، صف فروش در «فملی» جمع آوری شد.

به نظر می‌رسد بازار سهام در هفته آینده نیز همچنان در انتظار تعیین تکلیف اخبار مؤثر در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی، رفتاری متعادل اما بدون حجم و در محدوده قیمت پایانی سهام در اغلب نمادهای معاملاتی را شاهد باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس