کد خبر 1328333
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
وزیر نفت

وزیر نفت و وزیر انرژی روسیه درباره همکاری‌های دوجانبه و توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در بخش‌های مختلف در مسکو دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش مشرق، جواد اوجی به‌عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در گفت‌وگو با نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه و  الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه درباره راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیر ساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی مذاکره می‌کند.

تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب اوپک-پلاس به‌منظور تامین منافع و تنظیم بازار انرژی، تامین نیازمندی‌های متقابل، همکاری منطقه‌ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت‌های روسی، بومی‌سازی تجهیزات نفت در ایران، همکاری در حوزه ال‌ان‌جی، انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک، از محورهای رایزنی اوجی و شولگینوف در مسکو اعلام شده است.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکنون ۱۵ بار در تهران و مسکو برگزار شده، اما شانزدهمین نشست آن به‌دلیل کرونا حدود دو سال به تعویق افتاده است.

کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، از جمله کارگروه‌های بانکی و مالی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی، صنایع، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک در دو سال اخیر، نشست‌های مشترک را به‌صورت برخط برگزار و پیش‌نویس سند شانزدهمین نشست را آماده کرده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس