قیمت برق در انگلیس به بالاترین رقم طی یک‌ماه گذشته رسید

کاهش تولید برق بادی در انگلیس از روز جمعه تا دوشنبه، قیمت برق در این کشور در ساعات اوج مصرف در روز دوشنبه را به بالاترین رقم طی یک‌ماهه گذشته رساند.

به‌ گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، محدود بودن تولید برق بادی در انگلیس طی چند روز گذشته باعث شد قیمت برق در این کشور در زمان اوج مصرف در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی یک‌ماهه گذشته برسد.

قیمت برق در ساعات بین ۵‌تا ۶ بعدازظهر روز دوشنبه در انگلیس به بالاتر از آستانه ۱۰۰۰ پوند در هر مگاوات بر ساعت یعنی ۱۵۸۵ دلار (۱۱۶۱ پوند) رسید که بالاترین رقم از شانزدهم دسامبر را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

روسیه عرضه گاز را محدود کرد، قیمت در اروپا بالا رفت

دلیل اصلی این افزایش قیمت کاهش تولید برق بادی در این کشور از روز جمعه تا دوشنبه بوده‌است.

بحران برق و انرژی در انگلیس حاکی از مشکلاتی است که این کشور برای تحقق وعده خود برای تامین برق خانواده‌ها از انرژی باد در ۲۰۳۰، با آن مواجه است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در اکتبر ۲۰۲۰ قول داده بود کشورش در ۲۰۳۰ تمام خانه‌ها را با برق بادی روشن کند.

اما کنار گذاشتن زغال‌سنگ و پیدا نکردن یک جایگزین مناسب برای برق هسته‌ای باعث شده آسیب‌پذیری انگلیس در برابر تغییرات جوی افزایش‌ یابد. سرمای هوا در زمستان تقاضا برای گاز طبیعی را بالا برده و تولید برق بادی هم با مشکل مواجه شده‌است.

ترکیب تولید برق انگلیس در روز جمعه عبارت بود از: ۵۳.۷ درصد برق گازی، ۱۴.۷ درصد برق هسته‌ای، ۹.۲ درصد برق وارداتی، ۶.۹ درصد برق تولید شده‌ از سوخت‌های آلی، ۶.۹ درصد برق بادی، ۳.۲ درصد برق زغال‌سنگ، ۳ درصد برق آبی و ۱.۷ درصد برق خورشیدی. انگلیس در روز شنبه ۵۱ درصد از برق مصرفی خود را از گاز، ۱۵.۹ درصد را از انرژی هسته‌ای و ۱۰.۸ درصد را از باد تامین کرد.

انتظار می‌رود قیمت برق و انرژی در ادامه سال جاری میلادی به‌شدت در انگلیس افزایش داشته باشد و خانواده‌های انگلیسی از پس تامین هزینه صورت‌حساب‌های انرژی خود مخصوصاً با آغاز سه‌ماهه دوم  برنیایند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    اینجا هم برق این قدر ارزان هست که عادت به اسراف کردیم و تا میان اصلاح قیمت ها رقم بخوره صدای همه در میاد که بلاد بهشت غرب همه چی مفت ارزان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس