کد خبر 1328058
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
NLAW

وزیر دفاع انگلیس مدعی است نخستین محموله از تسلیحات ضدتانک را تحویل اوکراین داده تا در صورت تهاجم روسیه، دست کی‌یف را برای دفاع از خود باز بگذارد.

به گزارش مشرق، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس خطاب به پارلمان این کشور از آغاز تجهیز اوکراین به تسلیحات ضد تانک خبر داد و مدعی شد که این ادوات به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر حمله احتمالی روسیه کمک می‌کند.

به گفته والاس، نخستین بخش از این محموله نظامی روز دوشنبه تحویل کی‌یف شده و شمار اندکی از نیروهای انگلیسی هم برای یک دوره کوتاه، نحوه استفاده از آنها را به اوکراینی‌ها آموزش می‌دهند.

البته وی به تعداد یا نوع تسلیحات ارسالی به اوکراین اشاره‌ای نکرد حال آنکه مدعی شد از نوع راهبردی نیستند، جنبه دفاعی دارند و تهدیدی برای روسیه تلقی نمی‌شوند.

ارسال تسلیحات ضدتانک به اوکراین در حالی است که والاس پیشتر از «سرگئی شویگو» همتای روس برای سفر به لندن دعوت کرده حال آنکه مدعی است اگرچه اختلاف با مسکو در باب مسئله اوکراین زیاد است اما شکاف موجود آنقدر بزرگ نیست که از طریق دیپلماسی پر نشود و این به انتخاب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بستگی دارد.

در همین حال، هیئتی فراحزبی از سناتورهای آمریکایی که روز دوشنبه از کی‌یف -پایتخت اوکراین- بازدید کردند؛ مدعی شدند که در صورت لزوم، علاوه بر توسل به گزینه تحریم روسیه، سلاح کشنده در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

روسیه اما می‌گوید قصدی برای حمله به اوکراین ندارد حال آنکه عضویت این کشور در ناتو را هم بر نخواهد تافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 1
    ((حال آنکه عضویت این کشور در ناتو را هم بر نخواهد تافت؟؟)) مگر میتوان برای یک کشور مستقل تعیین تکلیف کرد که چکار کند و چکار نکند ؟؟ اوکراین یک کشور مستقل است . شاید دلش بخواهد عضو اتحادیه اروپا شود . شاید بخاطر سابقه تاریخی تجاوزات روسها از قرنهای گذشته تا کنون . بخواهد از خودش دفاع کند .
    • افشین IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      بله.میتونه. دنیای امروز یعنی همین.این فقط غربیها نیستند که میتونند کشورها رو تجزیه کنند یا یک کشور رو به یک مشت صهيونيست از هفتاد و ملت ببخشن. دنیا دنیای قدرت هست. برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال هست. روسیه در جهت امنیت مایش میتونه استقلال اکراين رو باطل و به رسمیت نشناسه و دوباره بگیرش. چرا؟ چون قدرت داره. عربستان وقتی میتونه با چراغ سبز غربیها یمن رو اشغال کنه پس روسیه هم میتونه.تازه روسها ملک قبلی خودشون رو میگیرن. دنیا با قانون جنگل یعنی همین. قانون فقط برای دیگران هست نه قدرتمندان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس