با طرف های سوری در خصوص اعزام زائران ایرانی به دمشق رایزنی شد

رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی از سفر به سوریه درقالب کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و مذاکرات انجام شده، گفت: در این سفر با طرف های سوری در خصوص اعزام زائران ایرانی به دمشق رایزنی شد.

به گزارش مشرق، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل وآخرین تحولات در خصوص حج آینده و سفرهای زیارتی زائران ایرانی به اعتاب مقدسه در عراق و سوریه بررسی شد.

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون چهار گروه ۲۵ نفره در قالب کاروان های زیارتی به دمشق اعزام شده اند، افزود: با توجه به پیش ثبت نامی که برای سفر زیارتی سوریه در تمامی استان ها انجام خواهد شد ساماندهی و برنامه ریزی برای اعزام مشتاقان این سفر معنوی صورت خواهد گرفت.

تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص حج صورت نگرفته

دراین نشست، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از ساختار جدید شرکت های ارائه دهنده خدمات در حج و نحوه اجرای آن از سال ۱۴۴۴ هجری قمری گزارش داد و با اشاره به تماس های صورت گرفته با شرکت های سعودی درخصوص حج آینده گفت: در سطح وزارت حج و عمره عربستان و اخبار رسمی منتشر شده، تاکنون هیچگونه اظهارنظر رسمی در خصوص حج ۱۴۴۳ صورت نگرفته است.

وی همچنین به آمار روزانه منتشر شده در مورد اقامه نماز و زیارت درمسجد الحرام و مسجدالنبی و انجام عمره اشاره کرد و گزارش مشروحی از بررسی های انجام شده در مورد طرح حج هوشمند و اهداف اجرای آن توسط عربستان ارائه کرد.  

ارائه آموزش های لازم به کارگزاران فرهنگی، اجرایی و زائران

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم بررسی و شناسایی ویژگی نرم افزارهای مورد استفاده در این طرح و ارائه آموزش های لازم به کارگزاران فرهنگی، اجرایی و زائران تاکید کرد و رعایت مسایل شرعی مطابق با موازین مذاهب مختلف اسلامی از جمله فقه جعفری را در اجرای این طرح ضروری خواند.

 حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای این جلسه، با گرامیداشت سالروز شهادت نواب صفوی و همراهان وی، اظهار داشت: این روحانی جوان، فهیم و برومند در شکل دهی برنامه های دینی نقش آفرین بود و در سال ۱۳۲۷ با برپایی رژیم اشغالگر قدس، نخستین مبارزات، قیام ها وشعارها علیه این رژیم اشغالگر، توسط شهید نواب صفوی در کشور طنین انداز شد.

محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از توافقات جدید صورت گرفته با شرکت های هواپیمایی داخلی برای تامین بلیط سفر هوایی کاروان های زیارتی به عراق خبرداد و آن را گام مثبتی در جهت تامین حقوق زائران و تهیه بلیط با قیمت مناسب دانست.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس