هک تلفن‌های فعالان زن بحرینی و اردنی با برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی

یک روزنامه انگلیسی امروز (دوشنبه) از هک تلفن‌های همراه برخی فعالان حقوقی زن در بحرین و اردن با برنامه‌های جاسوسی اسرائیلی خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین امروز فاش کرد، نتایج تحقیقات حاکی از این هستند که تلفن‌های همراه فعالان حقوقی زن در بحرین و اردن توسط برنامه جاسوسی پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی هک شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، طبق تحقیقاتی که گروه حقوق بشر فرونت لاین دیفندرز انجام داده، تلفن‌های همراه ابتسام الصائغ، مدافع حقوق بشر بحرین و هالة عاهد دیب، فعال حقوقی و زنان اردن با برنامه جاسوسی پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی هک شدند.

این دو فعال زن اظهار کردند: این کشف که برخی پژوهشگران امنیتی دانشگاه تورنتو آن را تایید کردند، به منزله نقض‌هایی هستند که زندگی و شرایط آنها را تغییر داد و نشان می‌دهد چنین حملاتی علیه زنان می‌تواند با توجه به چگونگی استفاده از این اطلاعات حساس به شکل ویژه‌ای خطرناک باشد.

آنها در ادامه گفتند: از زمانی که متوجه هک تلفن‌های همراه خود شده‌ایم، هر روز را با ترس و نگرانی سپری می‌کنیم و نگران این هستیم که خانواده‌ها و دوستانمان اکنون در خطر باشند.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، برنامه‌های جاسوسی اسرائیل که شرکت طراح آنها مدعی است برای کنترل تروریست‌ها آنها را طراحی کرده، به عنوان ابزار دولت‌های استبدادی و سرکوبگر فعالان سیاسی و حقوق بشری مورد استفاده قرار می‌گیرند و لازم است جامعه جهانی سیاست عدم سازش با چنین اقداماتی را در پیش بگیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    اى بر پدر آل خليفه و سپس نفتالى و بى بى بى شرف لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس