گزارش یک دادگاه طولانی؛ در سوئد چه بر سر یک ایرانی به نام حمید نوری آمده است؟!

سوئد بر اساس ادعاهای یکی از جنایتکارترین گروه‌های تروریستی تاریخ ایران در حال محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری بوده که غیر از شهادت اعضای منافقین، هیچ مستندات قابل توجهی علیه این فرد مطرح نشده است.

به گزارش مشرق، از ابتدای سال جدید میلادی، دادگاهی در استکهلم سوئد دورِ جدید جلسات خود برای محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری را از سر گرفته است. نوری از آبان ماه سال ۹۸، زمانی که برای حل و فصل اختلاف خانوادگی دختر خوانده‌اش به سوئد سفر کرده بود هنگام ورود به فرودگاه استکهلم ربوده و به زندان انفرادی برده شد.

او ۲۶ ماه گذشته را در زندان انفرادی به سر برده و در کشور مدعی صلح و حقوق بشر از حقوق بدیهی یک متهم مثل تماس اولیه با خانواده و دسترسی آزاد به وکیل بی بهره بوده است.

وکلای نوری می‌گویند؛ او در این مدت حتی از داشتن عینک مطالعه نیز محروم بوده و بر اساس گفته‌های خودش در جلسات قبلی دادگاه، چند نوبت هم مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی سوئد قرار گرفته است.

سوئد می‌گوید؛ با اهداف حقوق بشری نوری را دستگیر کرده، اما این ادعا تماماً بر پایه شهادت اعضای گروهک تروریستی منافقین است که مدعی هستند این فرد زندانبان آنها بوده است.

حمید نوری اما یک کارمند ساده قوه قضائیه بوده که از سال ۷۰ خود را بازنشسته کرده و ۳۰ سال است که شغل آزاد دارد.

در طول ۵۷ جلسه دادگاه در ۵ ماه گذشته منافقین و دادگاه سوئد هنوز هیچ مدرک جدی و محکمه‌پسندی علیه نوری مطرح نکرده‌اند، با این حال روند این دادگاه نمایشی که بر اساس بعضی اخبار تاکنون برای دولت سوئد بیش از ۵۰ میلیون یورو هزینه در پی داشته همچنان ادامه دارد.

حمید نوری در فرصت کوتاهی که دادگاه برای دفاع از خود به او داده، علاوه بر افشاگری در خصوص سوابق جنایتکارانه منافقین در ایران، نسبت به چگونگی ربوده شدن، روند دادرسی و نوع برخوردها در زندان انفرادی سوئد نیز اعتراضات صریحی انجام داده که حقیقت حقوق بشر غربی و نوع برخورد سیاسی آنها با این موضوع انسانی را به خوبی هویدا می‌کند.

نوری همچنین هیچ کدام از اتهامات منسوب به خود را قبول نکرده و تمام آنها را حاصل تبانی منافقین و برخی چهره‌های ضد انقلاب ساکن در سوئد می‌داند.

به نظر می‌رسد حالا که دور جدید جلسات دادگاه حمید نوری آغاز شده، مناسب باشد از این پس افکار عمومی داخل نیز با وقایع و رخدادهای اتفاق افتاده در این دادگاه و حاشیه آن آشنا و از آن مطلع شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    25 7
    اونی که زبان دنیا را بلد بود نمی تونست بگه که زندانبانی هم شغل قانونی و مشروعی در ایران است و هیچ کشوری حق بازداشت و یا محاکمه زندانبانان شریف و زحمتکش ایرانی را ندارد و در غیر این صورت به شدیدترین وجه با آن کشور متخلف برخورد خواهد شد؟ به امید آنکه دولت آقای رئیسی در مورد ایرانیانی که به ناحق در اروپا دستگیر شده و به عبارت بهتر گروگان گرفته شده اند محکم تر و جدی تر عمل کند.
    • عبدالله مومن IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      3 0
      همانطور که چند کشتی انگلیسی آمریکایی مره ای و غیره دزدان دریایی را توقیف و آنها را به غلط کردن انداختیم
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    22 7
    یه چهارتا تبعه سوءد رو بگیریم حالشون جا میاد آزادش می کنن
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    25 6
    اولا به فرض هم که جرمی صورت گرفته باشه در سوئد نبوده، پس سوئد صلاحیت رسیدگی به این موضوع رو نداره. ثانیا وزارت خارجه باید به جد در این مساله ورود کنه و هم از راه سیاست و هم شکایت به سازمانهای جهانی پیگیر باشه. وگرنه دائما شاهد این مسائل خواهیم بود.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      2 0
      کشورهای اروپایی خود را مالک دنیا می دانند و برای همین در مورد جرایمی که در سایر کشور صورت می گیرد هم دادگاه تشکیل می دهند
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    6 15
    غیر از منافقین زندانی چه کسی باید علیه طرف شهادت بده ؟ قاضی یا همکاراش
  • باغبان پیر FR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    21 5
    سایت مشرق نیوز با سلام از شما تقاضا دارم برای آگاهی نسل جوان امروز که جنایات هولناک گروهک التقاطی و تروریستی منافقین را ندیده و حس و لمس نکرده اند یک گزارش کامل تصویری از جنایات گرهک منافقین با کمک از آرشیوهای آنزمان بنمایید تا جوانان ما با چهره واقعی این دروغ گویان آشنا شوند از ترور ها قبل از خرداد ۱۳۶۰ تا زمان عملیات مرصاد به خصوص خرداد, تیر, مرداد, و شهریور ۱۳۶۰ بمب گذاری, نخست وزیری , بمب گذاری در جلسه آخر شهید بهشتی, بمب گذاری در میدان امام خمینی, شکنجه ۳ جوان توسط منافقین, ترور شخصیت های فرهنگی و سیاسی, ترور مردم عادی , در آتش سوزاندن یک دختر بچه ۲ ساله و آن ۱۷ هزار نفری که توسط این گروهک ها و خانه های تیمی شان قربانی شدند که اسامی آنها در یکی از سایت ها به نام هابیلیان موجود است افرادی مغرض در رسانه های خارجی و فضاهای مجازی دائم برای رسیدن به اهداف خود با مظلوم نما یی از ترفند اعدم ها استفاده میکنند و هیچ گاه از ترور ها و بمبگذاری ها سخنی به میان نمی آورند و افکار افرادی را تحت تاثیر قرار میدهند و چهره مظلومانه به خود میگیرند در ان دادگاه نمایشی که در یکی از کشور های اروپای در حال انجام میباشد افرادی به عنوان شاکی و شاهد با مظلوم نمایی و گریه اینگونه القا میکنند که بی گناه بوده و مظلوم واقع شده اند اما از طرفداری خود از گروهک های تروریستی و مشارکت و مباشرت در ترور ها حرفی نمیزنند و وکیل مدافع متهم هم از ان ها نمیپرسد اگر شما بیگناه بودید پس ان ترور ها و ان جنگ مسلحانه ۳۰ خرداد را چه کسانی راه انداخت که باعث کشته شدن ۱۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۶۰ نفر شد که حالا در ان دادگاه نمایشی خود را طرفدار حقوق بشر معرفی میکیند وکیل مدافع متهم هم که ان سالها را ندیده و لمس نکرده فقط در در گفته های شاکیان به دنبال تناقضات میباشد ولی از آنها نمیپرسد نقش شما در این اغتشاشات و ترور ها چه بوده است نمیپرسد جواب ان همه ترور و بمبگذاری را چه میدهید نمیپرسد جواب سوختن یک کودک ۲ ساله را چه میدهید نمیپرسد جواب بمبگذاری و شهادت رجایی و باهنر را چه میدهید نمیپرسد چرا از نقش خود در طرفداری و مشارکت و مباشرت در جنگ مسلحانه و خانه های تیمی و آترورها و بمب گذاری ها هم سخن نمیگوید چنین مدارکی باید در اختیار وکیل متهم قرار گیرد
  • باغبان پیر FR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    11 4
    بازماندگان ترورها و بمب گذاری های سال های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ نیز باید خواهان حضور در ان دادگاه باشند تا علیه خشونت و افراط گری و جنایات و دروغ گویی این افراد شهادت بدهند تهیه یک گزارش کامل تصویری از جراید و فیلم های ان زمان چهره افراطی و داعشی این مظلوم نمایان را نشان خواهد داد که در ان سال ها چه فضای خشونت و تروری را در ایران بوجود آورده بودند
  • باغبان پیر FR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    12 3
    ادامه در دادگاهی در سوئد افرادی به عنوان شاکی و شاهد با گریه و سخنانی سازمان یافته به دنبال سر پوش گذاشتن به جنایت هایی هستند که خود در ان سهم بوده اند برای آشکار شدن چهره منافقانه و ضد بشری بودن این افراد برخی از جنایت هایی که در انها سهیم هستند بیان میشود و باید پاسخ گو باشند. میدان عشرت اباد : اسفند ۱۳۶۰ , بمبگذاری . ۱۱ شهید و ۲۵ مجروح از مردم عادی میدان امام خمینی : مهر ۱۳۶۱ , بمبگذاری کنار هتل. بیش از ۶۰ شهید و ۸۰۰ مجروح از مردم عادی خیابان خیام : شهریور ۱۳۶۱ , بمب گذاری . آتش گرفتن یک اتوبوس شهید و مجروح شدن دهه نفر در آتش از مردم عادی میدان راه آهن : شهریور ۱۳۶۳ , بمبگذاری . ۱۷ شهید و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح از مردم عادی که ۲ کودک نیز در میان آنها بود ناصر خسرو : اردیبهشت ۱۳۶۴ , بمبگذاری. ۹ شهید شیراز : مهر ۱۳۶۰, آتش زدن اتوبوس . ۱۷ شهید و مجروح از مردم عادی از ان میان سوختن کودکی ۳ ساله لیلا نوربخش ۳ ساله به چه گناهی در آتش فتنه و نفاق منافقین و هواداران منافقین در آتش سو خت ؟ بوشهر : تیر ماه ۱۳۶۰, آتش زدن کانتینر . در آتش سوختن فاطمه سعادت طالقانی ۲ ساله به چه گناهی فاطمه سعادت ۳ ساله ای که به دست منافقین سنگدل سوخت ترور نافرجام : تیر ۱۳۶۰ , ترور نه فرجام آقای خامنه ای در مسجد ابزار ترور شهید بهشتی : ۷ تیر ۱۳۶۰, بمبگذاری در حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ نفر و مجروح شدن ده ها نفر ساختمان نخست وزیری : ۸ شهریور ۱۳۶۰ بمبگذاری : شهادت رییس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر نماز جمعه : اسفند ۱۳۶۳, بمبگذاری در نماز جمعه تهران . ۱۴ شهید و ۸۸ مجروح از مردم عادی شکنجه ۳ جوان : مرداد ۱۳۶۱, شکنجه ۳ جوان به دست منافقین در خانه تیمی سهروردی و زنده به گور کردن آنها جنگ مسلحانه : ۳۰ خرداد ۱۳۶۰, ایلام جانگ مسلحانه. لشکر کشی مسلحانه در خیابان های تهران, به آتش کشیدن شهر, کشتار مردم. ۱۷ شهید و بیش از ۱۶۰ نفر مجروح و پنهان شدن رجوی و بنی صدر و برنامه ریزی برای کودتا و بعد هم فرار آتش زدن بیمارستان : مرداد ۱۳۶۷, منافقین کور دل دیوانه وار بیمارستان اسلام آباد غرب را به آتش کشیدند و تمامی بیماران را به رگبار بسته بستند آنها در سراسر ایران دست به چنین جنایتی زدند و شخصیت ها سیاسی, مذهبی, فرهنگی و مردم را ترور کردند . حتی سبزی فروش و نفت فروش
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    17 4
    چرا دولت ایران برای حفظ حرمت شهروندانش کاری نمی کند؟ در حالی که کشورهای غربی برای حفظ حقوق حتی شهروندان درجه دو و دوتابعیتی اش دست به هر کاری می زنند . چه تفاوتی هست بین حکومت جمهوری اسلامی ایران با سایر حکومت ها در مسئله صیانت از شهروندانش در خارج از مرز های سیاسی و جغرافیائی؟!؟!؟!
  • باغبان پیر FR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    18 3
    اگر یک گروهک تروریستی مثل منافقین خلق در سوئد پادشاه و ملکه سوئد و مجلس سوئد و افرد فرهنگی و علمی سوئد و مردم بیگناه را در خیابانها ترور میکرد , آنگاه دولت و پلیس و سازمان اطلاعات سوئد با آنها چه رفتاری میکردند آیا ان ها را به اشد مجازات کیفری در سوئد محکوم نمیکردند ؟ آیا از کسانی که با چنین گروهکی تروریستی مقابله کرد و امنیت جانی مردم را حفظ کرده تقدیر و تشکر نمیکردند ؟
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    6 6
    حالا چرا رفته سوئد!؟
  • از قم IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    16 13
    این کارمند قوه ی قضاییه چطور درآمدی داشته که دختر خوانده پیدا کرده چطوری رفته سوئد ما 40 سال برا دولت کار کردیم حالا که باز نشسته هستیم باز هم داریم کار می کنیم 10 روز از ماه را هم گرسنه هستیم تا جمکرون هم نمی توانیم برویم
  • لاشناس IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    15 9
    هیچ کشوری حف ندارد به ایرانی توهین کند ، کشور ایران ناوگان خود را برای یک ایرانی به هرکجای جهان به حرکت در می آورد ، رهبر قدرتمند من سید علی .
  • حسین IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 0
    سلام اولا که منافقین تروریست قریب به ۱۷ هزار نفر از بهترین جوانان ایرانی را شهید کردند و حمید نوری هرگز تن به ذلت آنها نخواهد داد .اما آیا شهادت شاکی برای ادعای پوشش کافیست و از آن گذشته سوعد چکاره است .هیچ جرمی صورت نگرفته همه نمایش های فرمایشی و شوهای بیگانه است در لوای حقوق بشر .حقوق ۱۷ هزار جوان ایرانی کجاست .آن شاء الله با درایت آقای رئیسی و قوه قضائیه حمید نوری عزیز و حمیدیان دیگر بزودی آزاد گردند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 1
    بعضی فندق مغز ها میگن در سوئد تاریخ به پایان رسیده از بس در همه چی به حد اعلی درجه است؟! ولی نمیگن در وحشی گری هم به رتبه اول رسیدن
  • سعید IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 6
    کاسی که کاری کرده باید به سزای اعمال اش برسد ان زمان چنین فکری نمی کرد .مولانا می گوید .دل شود روشن ز شمع اعتراف ..گر چه تو بد کرده ای حاشا مکن
  • حامد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 3
    خوب کسانی گذرشان به بازداشتگاه ها افتاده خود شاهد نابسانی و افراط گرایی در زندان ها بوده و چه بر سر جوانان کم سن وسال و دختران امده در سرکوب رقابت می کردند خیلی ها شاهد کشته شدن فرزندان خود ویا فامیل بوده اند .حالا چون در ایران دادگاه قدرتمند و بی طرفی نیست شاکی از طریق دادگاه بین المللی اقدام کرده اند .کسی که خربزه می خوره ..ای لرزش هم می نشینه .
  • احمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 1
    به خدا اگر خونریزیهای این جماعت را در طول جنگ مسلحانه شان هرکه دیده که ما دیدیم ،جاسوسی های که برای صدام کردند ودر سال 1990 کشتار کردهای شهر کلار عراق واطرافش و ترورهای کور خیابانی داخل شهرهای ایران در سال 60 را دیده باشد ،باید اینها را تک تک اینها را روی این کره خاکی محو کرد . خیانت آنها در زمان جنگ و نوکری وجاسوسی برای صدام وحالا هم تفاله های آنها در داخل برای آمریکا در داخل جاسوسی می کنند و مزدشان پناه دادن و خرج خورد وخوراک شان است ننگ شان باد . این خائن های وطن فروش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس