۳روستا در میناب تخلیه اضطراری شد

بندرعباس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تخلیه اضطراری سه روستای تمبک، مازغ بالا و مازغ پایین در میناب خبر داد و گفت: ساکنان در حال انتقال به مناطق امن هستند.

به گزارش مشرق، مهرداد حسن زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بارش‌های گسترده ای از شامگاه دوشنبه تا شامگاه فردا سه شنبه در کل استان به وقوع خواهد پیوست و ضرورت دارد از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری درون شهری و برون شهری به شدت پرهیز شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه تقویت می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت صعود به ارتفاعات نیز به‌دلیل وقوع تندباد لحظه‌ای بسیار خطرناک است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان همچنین به ساکنان روستاهای هم‌مرز با استان کرمان هشدار داد: با توجه به حجم سنگین بارش‌ها و اعلام هشدار سطح قرمز در استان هرمزگان، علی‌رغم شرایط مساعد جوی در برخی مناطق استان، امکان جاری شدن سیلاب ناشی از بارش‌ها در جنوب استان کرمان در روستاهای هم‌مرز وجود دارد و باید از تردد در رودخانه‌های فصلی به شدت پرهیز کرد.

حسن زاده همچنین گفت: تخلیه اضطراری سه روستای تمبک، مازغ بالا و مازغ پایین در حال انجام است و ساکنان این روستاها در حال انتقال به نقاط امن هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچیک از شریان‌ها و محورهای اصلی ارتباطی در استان مسدود نیست، افزود: محور لنگه به خمیر – کنخ، محور خمیر به بندرعباس (سه راه منبع آب) و محدوده پل شریفی جاسک در اثر بارش‌ها و جاری شدن سیلاب مسدود شده بود که با تعیین محور جایگزین، تردد در این محورها در جریان است.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی ستاد مدیریت بحران استان، تا لحظه انتشار این خبر، آب ۶۷ روستا و برق بالغ بر ۳۰ روستا قطع شده است و تلاش برای وارد مدار کردن آب وبرق این روستاها ادامه دارد.

آبگرفتگی شدید در برخی معابر عمومی در شهر بندرعباس، میناب، رودان و منازل مسکونی نیز گزارش شده است و برآورد خسارت‌ها پس از اعزام تیم کارشناسی به مناطق اعلام خواهد شد.

محور رودان به زیارتعلی (گدار مهتابی) نیز دچار انسداد شده است که بنا بر گزارش‌های واصله تا ساعتی دیگر تردد در این محور جریان خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 0
    دریچه های سد را باز کردن باعث سیل شد
    • ساعد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 1
      سلام یعنی دریچه ها رو باز نکنن که سد تا تاجش پر بشه و احتمال شکستن سد پیش بیاد؟ اگر سد بشکنه چند هراز نفر کشته میشن؟
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 1
      خوب مهندس وقتی سد پر می‌شود لبریز می‌شود باید دریچه های سد رو باز کرد تا آب پشت، سد تخلیه و کمتر شود .. شما پیشنهاد بهتری دارید مهندس ؟
  • محمد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    البته كه خدا را بي نهايت شكر كه هر چه بارندگي چه برف و چه باران باشد ولي اي كاش مسئولان از سالها قبل كه اين اتفاقات رخ داده بود مسيرهاي وقوع سيل و مسير هاي احتمالي را شناسايي و كارشناسي ميكردن و در مهار اون سد بند و يا مسير هاي انحرافي احداث ميكردن كه بدون شك هزينه آن بسيار كمتر از الان بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس