کد خبر 1327625
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
آخرین وضعیت جاده‌ها؛ از بارش برف و باران در ۱۹ استان تا انسداد ۳۲ محور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و محورهای مسدود کشور را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام ، لرستان ، کرمانشاه ، کردستان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، زنجان ، همدان ، قزوین ، البرز ، مازندران ، گلستان ، تهران و کرمان خبر داد و گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان های بوشهر ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

انسداد ۴۵ جاده به علت شرایط جوی و کاهش ایمنی‌

سرهنگ شیرانی محورهای مسدود اصلی کشور را محور چالوس و آزادراه تهران - شمال و بالعکس؛ دهگلان - حسین آباد؛آزادراه خرم آباد - پل زال (باند غربی)؛ زهکلوت - ایرانشهر؛ بانه - سقز؛ سقز - بوکان؛ سنندج - کامیاران و سنندج_ مریوان اعلام کرد.

وی گفت: محور دالکی - برازجان تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین کمربندی قدیم برازجان انجام می گردد؛همچنین محور بندرخمیر - بندرلنگه نیز تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: محور بندرخمیر - بندرعباس تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین سه راهی گچین - سه راهی منبع آب انجام می گردد.

 وی محورهای مسدود فرعی را میل نادر - سفیدآبه،یاسوج - چرام، پاتاوه - دهدشت، دندی - تکاب، سه راهی ایرانخواه - تکاب،برجک - زهکلوت، جیرفت - هیشین،مهاباد - پسوه، سقز - مریوان ، سروآباد - اورامانات، عنبرآباد - توکل آباد، سرایان - بیرجند،جاسک - بشاگرد،سروآباد - کامیاران، منوجان - هشتبندی،رودبار - مظفرآباد، رودبار - آبسردوئیه، رودبار - بیژن آباد، بزمان - دلگان،ته - چورزق و رودان - منوجان اعلام کرد.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه برودت و بارش برف و باران در جاده ها باعث افزایش لغزندگی جاده ها به خصوص جاده های کوهستانی خواهد شد به رانندگان توصیه کرد از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ ها و مه شکن اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته و مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

 وی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند چراکه بالاترین علل وقوع تصادفات این هفته مربوط به سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از خط وسط راه و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان گزارش شده است که بر این اساس از رانندگان محترم درخواست داریم تا با رعایت مقررات رانندگی و حوصله در هنگام رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس