کد خبر 1327364
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
وزارت نیرو مکلف به تعیین قیمت برق با توجه به سازوکار بازار بورس شد

ظرفیت نامی نیروگاه‌های کشور تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ به ۸۶ هزار و ۲۱۵مگاوات رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۹ حدود ۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، یکی از برنامه‌های «علی اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار دولت، توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور به میزان ۳۰ هزار مگاوات بود.

وی، ‌همان زمان گفت که به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین برق در کشور و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا چهار سال آینده به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

محرابیان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار مگاوات از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های جدید حرارتی و تبدیل واحدهای سیکل‌ ساده به سیکل‌ترکیبی، ۱۰ هزار مگاوات با سرمایه‌گذاری صنایع در بخش تولید برق و ۱۰ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

وی تاکید کرده است که برای تحقق این برنامه، تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با صنایع منعقد شده است که این امر با حمایت وزارتخانه‌های نیرو و صمت عملیاتی خواهد شد.

گزارش های تازه شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران نشان می دهد ظرفیت نامی نیروگاه های کشور تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ به  ۸۶ هزار و ۲۱۵مگاوات رسیده که میزان تولید انرژی برق این نیروگاه ها در بازه مذکور، ۲۸۰میلیارد کیلووات ساعت بوده است که نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۹ حدود ۵ درصد رشد داشته است.

 بیش از ۹۵ درصد کل انرژی تولید شده در ۹ماه ابتدایی سال جاری توسط نیروگاه­ های حرارتی تولید شده است.

از ابتدای دولت سیزدهم ۹۶۹ مگاوات نیروگاه حرارتی راه اندازی شده است و ۹۴ مگاوات نیز افزایش ظرفیت ناشی از ارتقای عملکرد واحد های حرارتی محقق شده است.

چندی پیش معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: براساس برنامه‌ریزی وزیر نیرو، تا چهار سال آتی ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده می‌شود که تا تابستان سال آینده پنج‌هزار مگاوات نیروگاه‌ جدید وارد مدار خواهد شد.

«همایون حایری» افزود: از این تعداد ۵۰۰ مگاوات مربوط به نیروگاه های تجدیدپذیر خواهد بود که یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس