حمله مجدد ارتش ترکیه به شمال عراق به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ‌ک‌ک

وزارت دفاع ترکیه از یورش به شمال عراق و حمله به مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه از حمله به شمال عرق برای تقابل با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ترکیه ۶ تروریست پ‌ک‌ک را در شمال عراق شناسایی و آن‌ها را از پا در آورند. بنابر ادعای ترکیه، گروه تروریستی پ‌ک‌ک اغلب در شمال عراق، آن سوی مرز ترکیه مخفی می‌شود تا حملات تروریستی را در ترکیه طراحی کند.

پ‌ک‌ک که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد، مسئول کشته شدن بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان بوده است.

وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که ارتش این کشور یک زاغه مهمات در یک کوه متعلق به گروه تروریستی پ‌ک‌ک را در شمال عراق منهدم و یک انبار بزرگ اسلحه و مهمات را کشف و ضبط کرد.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«هاوکار الجاف» کارشناس و تحلیلگر امنیتی کُرد  نیز، از وجود اطلاعاتی در خصوص نفوذ سرویس اطلاعاتی ترکیه در کلیه شهرهای منطقه کردستان خبر داد و گفت: «پیشتر، فعالیت اطلاعاتی ترکیه محدود به اربیل و دهوک بود، اما در حال حاضر به سلیمانیه نیز رسیده است و ترور رهبران و فعالان کرد را آغاز کرده است.»

الجاف افزود که دستگاه اطلاعاتی ترکیه در پوشش سازمان‌ها وشرکت‌ها وارد سلیمانیه شده است. امری که موجب تسهیل کار آن با احزاب و شخصیت‌های سیاسی فعال در منطقه کردستان در راستای اهداف و منافع مشترک با ترکیه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 1
    بهانه؟!؟
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    حمله به تروریست‌ها بهانه نیست بلکه ضروری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس