کد خبر 1327095
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
آسیب های اجتماعی باید به فوریت حل شود

وزیر کشور گفت: اساس تحولات در هر حوزه ای تحولات اجتماعی است و پایداری این تحولات منوط به سامندهی تحولات اجتماعی است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی، صبح یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی و چگونگی آن بسیار مهم است.

وی افزود: مسئله آسیب‌های اجتماعی از فوری‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخت و نیازمند نگاه علمی و دقیق است.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: خسارت سیل‌زدگان جبران می‌شود

وحیدی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی از طرفی جغرافیامند هستند و بنا بر موقعیت آسیب‌ها متفاوت اند و از طرفی نیازمند نگاه ملی و بعضاً بین المللی برای حل آن هستند.

وزیر کشور عنوان کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی به دلیل اینکه اگر با فوریت به حل آن نپردازیم تبدیل به موضوعی مزمن خواهد شد از جمله مسائل فوری است و آنچه که زیرینای حرکت‌های اصیل است حل مسائل آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: نمی‌توان یک موضوع را انتخاب کرد که عوامل فرهنگی، اقتصادی و غیره در آن تأثیر نداشته باشد بنابراین مسئله آسیب‌های اجتماعی و همه عوامل مؤثر در آن به همراه میزان اثرشان مهم هستند.

وحیدی با اشاره به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی از ابعاد مختلف قابل توجه است تصریح کرد: ما به دنبال یک جامعه اسلامی هستیم که جامعه‌ای مملو از کمالات انسانی و به دور از این آسیب‌ها است بنابراین بدون این موارد رشد در جامعه محقق نخواهد شد.

وی گفت: اساس تحولات در هر حوزه‌ای؛ تحولات اجتماعی است و پایداری تحولات در حوزه‌های دیگر منوط به ساماندهی تحولات اجتماعی است که طبیعتاً باید همه درگیر آن باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازمه قدرت اجتماعی تحول اجتماعی و لازمه تحول نیازمند حرکت‌های رو به جلو است که روندهای پایدار را درون جامعه شکل می‌دهد.

وی افزود: یکی از فوری‌ترین مشکلات آسیب‌های اجتماعی از بین بردن هویت اجتماعی است و چنین جامعه‌ای حتماً محصول خوبی نخواهد داد و افق‌های بلندی را ترسیم نخواهد کرد.

وحیدی بیان کرد: زمانی که ما راجع به مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم راجع به همه ابعاد امنیت صحبت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در مقایسه با غربی‌ها ما در سطح پایین آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته ایم، ما بنای قیاس با وضعیت خودمان را داریم.

وزیر کشور اظهار کرد: باید با یک همت قوی وارد کار حل مسئله‌های اجتماعی شود، باید گفتمان سازی شود و چگونگی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی را به صورت کامل بدانیم.

وی عنوان کرد: باید توجه دیگران را جلب کنیم همچنین یک نهضت سریع، عقلانی و جهادی برای حل این موضوع، تشکیل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس