کد خبر 1326742
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
فدکس

«فدکس»، شرکت خدمات پست آمریکا از اداره هوانوارادی فدرال این کشور (FAA ) خواستار صدور مجوز برای نصب سامانه ضد موشکی بر روی برخی از هواپیماهای باری خود شد.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: فدکس از اداره هوانوردی فدرال آمریکا درخواست نصب سامانه دفاعی لیزری برای هدف قرار دادن موشک هایی شد که به سمت هواپیماهای باری این شرکت شلیک می شوند.

سی ان ان در ادامه نوشت:  اداره هوانوردی فدرال آمریکا دراین مورد اعلام کرد که فدکس از این اداره خواستار مجوز برای نصب سامانه دفاعی بر روی هواپیماهای باری خود شده است،  این گزارش حاکی است سامانه دفاعی ضد موشکی که فدکس خواهان نصب آن شده است، تابش لیزری را به سمت موشک هایی که به سمت هواپیما شلیک می شوند ارسال می کند تا  سیستم  ردیابی گرمایی این نوع از موشک ها  را مختل سازد.

تارنمای این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: دلیلی که فدکس این درخواست را به اداره هوانوردی فدرال آمریکا داده  این است که در  سال ۲۰۰۳ میلادی یک موشک زمین به هوا یک فروند هواپیمای ایرباس «ای۳۰۰» متعلق به «دی.اچ.ال» (DHL)،  شرکت پست آلمان را هنگام برخاستن از فرودگاه بغداد مورد هدف قرا داد.

سی ان ان نوشت: در مدارک ارائه شده به اداره هوانوردی فدرال آمریکا از سوی فدکس آمده است، «در سال های اخیر، چندین حادثه دراین زمینه درخارج از مرزهای آمریکا رخ داده و هواپیماهای غیر نظامی توسط سامانه دفاع هوایی قابل حمل توسط نفر،  موسوم به (MANPADS)  مورد هدف قرار گرفته اند، این  نگرانی باعث شده تا شماری از شرکت ها (هوایی ) به طراحی سامانه های مبتنی بر سامانه های لیزری ضد موشکی برای نصب بر هواپیماهای غیر نظامی خود برای محافظت در برابر موشک های ردیابی حرارتی اقدام کنند.

سی ان ان نوشت: اداره هوانوردی فدرال آمریکا  قرار است تا ۴۵روز آینده دراین زمینه تصمیم گیری کند. در صورت تصویب، چنین سامانه ای قرار است بر روی  هواپیماهای ایرباس مدل  (A۳۲۱-۲۰۰) نصب شوند.

تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت: اسناد اداره هوانوردی فدرال آمریکا دراین باره حاکی است که شرکت آمریکایی فدکس  روند چنین درخواست و مجوزی را برای این نوع مدل از هواپیماهای باری خود از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرده است، در حالی که این شرکت در آن زمان  چنین هواپیمایی،  (A۳۲۱-۲۰۰)، را در اختیار نداشت. فدکس به پرسش های سی ان ان دراین زمینه تاکنون پاسخی نداده است.

شرکت خدمات پستی آمریکایی فدکس در  سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شد و درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک به ۸۴ میلیارد دلار اعلام شد.۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس