کد خبر 1326435
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
تویوتا هایلندر در مقابل هوندا پایلوت: کدام SUV مناسب است؟ + فیلم

در این گزارش مشخصات تویوتا هایلندر سال ۲۰۲۱ در مقابل هوندا پایلوت سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم.

به گزارش مشرق، تویوتا هایلندر در برابر هوندا پایلوت قرار گرفته است؛ این ۲ خودرو در بسیاری از مشخصات شبیه هم هستند و دارای امکاناتی مشابه هستند، اما در برخی امکانات تفاوت دارند که در این گزارش آن‌ها را بررسی کرده ایم.

تویوتا هایلندر: تویوتا اخیراً خط تولید موتور ۲.۷ لیتری را متوقف کرده و خودروهای خود را با موتور ۳.۵ لیتری V۶ تولید می کند تنها گزینه بنزینی موجود در SUV است. یک موتور ۲.۵ لیتری نیز موجود است، اما تنها برای بخشی از خودروهای با پیشرانه هیبریدی تولید می شود.موتور  V۶ این توانایی را دارد که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۳ پوند فوت گشتاور تولید کند در حالی که هایلندر هیبریدی ۲۴۳ اسب بخار قدرت و مقدار نامشخصی گشتاور تولید می‌کند.

در این خودرو V۶ با گیربکس هشت سرعته عرضه می‌شود و SUV در دو مدل جلو و چهار چرخ متحرک موجود است. هیبرید با گیربکس E-CVT عرضه می‌شود. هر دو گزینه موتور با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک در دسترس هستند.

مقایسه تویوتا هایلندر با هوندا پایلوت +عکس

مقایسه تویوتا هایلندر با هوندا پایلوت +عکس

هوندا پایلوت: هوندا پایلوت، درست مانند هایلندر نیز به یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ مجهز است. اما این موتور ۲۸۰ اسب بخار در مقایسه با ۲۹۵ اسب بخار هایلندر تولید می‌کند. با این حال، رقم گشتاور، در ۲۶۲ پوند فوت، تقریباً مشابه رقیب اصلی خود است.

هوندا انتخاب‌های گیربکس را برای مدل سال ۲۰۲۱ ساده کرد. گیربکس 6 سرعته موجود در تریم‌های پایین‌تر از بین رفته است، دقیقاً مانند هایلندر، خریداران حق انتخاب دو چرخ محرک جلو یا چهارچرخ محرک را دارند.

مقایسه تویوتا هایلندر با هوندا پایلوت +عکس

مقایسه تویوتا هایلندر با هوندا پایلوت +عکس

تویوتا هایلندر: تویوتا هایلندر را با تعدادی ویژگی مطلوب ارائه می‌دهد که مهمترین آن‌ها باید سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی (اختیاری) باشد. این دستگاه دارای اتواندروید و اپل کارپلی و اشتراک سه ماهه Sirius XM، قابلیت الکسا و سیستم صدای فراگیر JBL کامل است.

هایلندر همچنین یک روکش چرمی کامل با صندلی‌های جلو قابل تنظیم، گرم‌کن و تهویه‌شونده در ۱۰ جهت و صندلی‌های عقب گرمکن ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به همراه HUD ۱۰ اینچی تنها در تریم پلاتینیوم برتر موجود است. صندلی‌های سطلی و تودوزی چرمی در تریم لیمیتد نیز موجود است، اما صندلی‌های عقب گرمکن فقط در تریم پلاتینیوم موجود هستند.

 هایلندر XSE نسخه کمی اسپرت تر است که برای سال ۲۰۲۱ به خط تولید ملحق شد. این مدل بزرگ دارای ظاهر تهاجمی‌تر و صندلی‌های SofTex است. انواع مدل های  هایلندر دارای صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی و صندلی‌های پارچه‌ای هستند و اتو اندرویدو اپل کارپلی به عنوان کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای به صورت استاندارد در سراسر صفحه ارائه می‌شوند.

مقایسه تویوتا هایلندر با هوندا پایلوت +عکس

مقایسه تویوتا هایلندر با هوندا پایلوت +عکس

هوندا پایلوت: هوندا پایلوت نیز یک SUV بسیار مجهز است. ممکن است فقط یک سیستم صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی داشته باشد، اما تریم EX به بعد در دسترس است. این دستگاه دارای اپل کارپلی و اتو اندروید به همراه SiriusXM، Honda Link و Cabin Remote است.

سیستم ناوبری متصل به ماهواره تنها بخشی از تریم‌های Elite، Touring و Black Edition است. سه تریم برتر همچنین دارای سیستم سرگرمی پیشرفته ۱۰.۲ اینچی عقب با سازگاری با BluRay و برنامه‌های پخش داخلی هستند، چیزی که در هایلندر در دسترس نیست. با این حال، برخلاف هایلندر، سیستم کنترل آب و هوا از تریم EX به بعد در دسترس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس