کد خبر 1326242
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
وال‌استریت چه مسیری طی می‌کند؟

شاخص‌های سهام پس از آن که داده‌ها، تورم ایالات‌متحده را در بالاترین میزان خود در دهه‌های اخیر نشان داد تا حد زیادی انتظارات اقتصاددانان را برآورده کرد و برخی از نگرانی‌ها را کاهش داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) پس از افزایش ۰.۸ درصدی در نوامبر، ۰.۵ درصد در ماه گذشته صعود کرد در حالی که در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر  ۷ درصد افزایش داشت و به بالاترین رشد سالانه خود حدود چهار سال گذشته رسید.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که CPI برای دسامبر ۰.۴ درصد و سال به سال ۷ درصد افزایش یابد.

آنتونی ساگلیمبن، استراتژیست بازار جهانی گفت: سرمایه‌گذاران برای تورم بیشتر از این آماده می‌شدند و این آمار اندکی تسکین‌دهنده بود.

برنامه بانک مرکزی برای تسهیل تسهیلات و مبارزه با تورم، افزایش نرخ بهره است که تحلیلگران انتظار دارند از ماه مارس شروع شود همچنین قصد دارد خرید اوراق قرضه و دارایی‌های خود را کاهش دهد.

جک آبلین، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شیکاگو گفت: این واقعیت که بازدهی بازار اوراق قرضه رو به کاهش است احتمالا هشداری برای سرمایه‌گذاران سهام خواهد بود.

سرمایه گذاران سهام همچنان خواهان کیفیت هستند.

سهام داوجونز با ۳۸.۳ واحد یا ۰.۱۱ درصد افزایش به ۳۶۲۹۰.۳۲ واحد، اس اند پی ۵۰۰ با ۱۳.۲۸ واحد یا ۰.۲۸ درصد به ۴۷۲۶.۳۵ و نزدک مرکب با ۳۴.۹۴ درصد افزایش به ۳۴.۹۳ درصد یا ۰.۲۹۰.۵ درصد رسید.

گلدمن و مورگان استنلی، به شدت به تجارت بازار سرمایه خود وابسته هستند و هر دو در پنج روز برتر اس اند پی ۵۰۰ قرار داشتند. با این حال، بخش بانکی ۰.۳ درصد افزایش یافت.

در بخش‌هایی مانند سفرهای هوایی، افزایش موارد سویه  اُمیکرون می‌تواند انتظارات درآمدی را کاهش دهد به‌طوری‌که تحلیلگران بانک آمریکا بر این باورند که تاثیر همه‌گیری بر سفرهای شرکتی بزرگترین خطر برای صنعت هواپیمایی است.

شاخص مراقبت‌های بهداشتی توسط سهام داروساز الی لیلی ۲.۴ درصد کاهش یافت و شرکت داروسازی بایوژن ۶.۷ درصد کاهش را تجربه کرد.

سهام اس اندپی ۵۰۰، ۳۸ رکورد جدید و یک کاهش در ۵۲ هفته همچنین نزدک مرکب نیز ۶۰ رکورد جدید و ۱۳۷ کاهش را ثبت کرد.

در مبادلات ایالات‌متحده، ۱۰.۲۵۱ میلیارد سهم در مقایسه با میانگین ۱۰.۴۹۶ میلیارد سهام در ۲۰ جلسه گذشته تغییر کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس