واکنش ایثارگران به اقدام مغرضانه BBC +عکس و فیلم

در پی سوءاستفاده شبکه BBC فارسی از تجمع ایثارگران در حرم مطهر امام خمینی (ره)، تجمع اعتراضی جانبازان و آزادگان به اعتراض به این سوء استفاده، فردا با حضور جمعیت ایثارگران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، گروهی از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا با اطلاع قبلی در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برای تجدید بیعت با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گردهم آمدند. آن‌ها قرار بود بعد از زیارت حرم و قرائت زیارت روح‌بخش عاشورا به زیارت مزار شهدا بروند که با درهای بسته مرقد مطهر امام (ره) مواجه شدند.

در پی این اقدام متولیان حرم، جمعیت ایثارگر معترض شدند که این اعتراض در قالب فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد، اما شبکه بی‌بی‌سی با سوءاستفاده از شرایط موجود، این اعتراض مدافعان دیروز کشور را به پای اعتراض به نظام و انقلاب گذاشت.

فیلمی که از این تجمع پخش شد

به همین منظور با «فرخ اوچی» ـ کسی که در این فیلم در حال صحبت است ـ گفت‌وگو کردیم. اوچی که در عملیات‌های کربلای ۴، کربلای ۵ و شهرانی (تک) کربلای ۶ و مرصاد حضور داشته و در سال ۱۳۶۷ منطقه غرب به اسارت رژیم بعثی در آمد، ماجرای آن روز را اینچنین بیان داشت: بعد از اینکه با درهای بسته حرم امام خمینی (ره) روبرو شدیم، مراتب اعتراض خود را به گوش متولیان مرقد رساندیم که در نهایت آن‌ها درهای حرم را برای ما باز کردند.

وی با بیان اینکه قصد آن‌ها از این دورهمی ایثارگران، تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا بوده است، ‌ افزود: می‌خواهم خطاب به بی‌بی‌سی بگویم آن‌ها اگر تصمیم‌گیرنده و نظردهنده بودند، ما یک بار با آن‌ها جنگ رودرو داشتیم که همان هشت سال دفاع مقدس بود. الان هم جنگ شبکه مجازی را نمی‌خواهیم به آن‌ها ببازیم.

این آزاده و جانباز ابراز داشت: به همین خاطر فردا (پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه) تجمعی با حضور همان ایثارگران در مسجد حاج آقا ابوترابی در جنب کلانتری ۱۸۱ اتوبان تهران ـ کرج در منطقه ۲۲ ساعت ۱۰:۳۰ صبح برگزار می‌شود تا بیان کنیم مشکل جامعه هدف، یک مشکل خانوادگی است و ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم بیگانه راجع به ما تصمیم بگیرد یا  نظر بدهد.

در ادامه تصاویر و فیلمی از حضور ایثارگران در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه در مرقد مطهر امام خمینی (ره) می‌آید:

واکنش ایثارگران به اقدام مغرضانه BBC +عکس و فیلم

واکنش ایثارگران به اقدام مغرضانه BBC +عکس و فیلم

واکنش ایثارگران به اقدام مغرضانه BBC +عکس و فیلم

واکنش ایثارگران به اقدام مغرضانه BBC +عکس و فیلم


یکی از جانبازان حاضر در مراسم که به علت فشار عصبی، حالش دگرگون شد

ادای احترام به پیرجماران و آرمان‌هایش

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    7 1
    خدا حفظشان کند این دلاور مردان را
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    خیلی ها توی ادارات هستند که اصلا نمیدانند جنگ کی بوده چی بوده اگر کار یک جانباز جنگ تحمیلی به ادارات کشور کشیده بشه وبرای انجام کار اداری به کارمندان مربوطه مراجعهمیکنند اصلا کارکه انجام نمیدهند وبرخورد مناسبی هم ندارند اگر الان امنیت داریم مدیون شهدا وجانبازانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس