2021؛ مرگبارترین سال برای مأموران پلیس در تاریخ آمریکا

سال گذشته میلادی مرگبارترین سال را برای مأموران پلیس در آمریکا رقم زد.

به گزارش مشرق، سال گذشته میلادی، مرگبارترین سال تاریخ آمریکا را برای مأموران پلیس این کشور رقم زد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، صندوق یادمان مأموران ملی اجرای قانون در آمریکا اعلام کرد در سال گذشته میلادی، ۴۵۸ مأمور حین انجام وظیفه مرده‌اند.

این مرکز در گزارش خود آورده است، این آمار در مقایسه با سال ۲۰۲۰ که، ۲۹۵ مأمور پلیس آمریکایی در حال وظیفه مرده بودند، افزایشی ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید، در میان مأمورانی که در سال ۲۰۲۱ جانشان را از دست داده‌اند، مرگ ۳۰۱ نفر با ویروس کرونا مرتبط بوده است.

مدیر این صندوق گفت: «سال ۲۰۲۱ بیشترین موارد مرگ را از سال ۱۹۳۰ به خود اختصاص داد که بیشترین دلایل آن همه‌گیری جهانی کووید-۱۹، حوادث رانندگی و کمین مسلحانه بود».

طبق این گزارش تگزاس با ۸۴ مورد مرگ بیشترین آمار را در میان ایالت‌های آمریکا به خود اختصاص داده و پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۲ مورد، جایگاه دوم را دارد.

از سوی دیگر،  نتایج تحقیق یک رسانه آمریکایی نشان می‌دهد افسران پلیس آمریکا طی پنج سال گذشته بیش از ۴۰۰ شهروند این کشور را که نه سلاح گرم یا سرد در اختیار داشته‌اند و نه مظنون به انجام جرائم خشونت‌آمیز بوده‌اند هنگام ایست و بازرسی‌های راهنمایی و رانندگی کشته‌اند.

مرکز «صفحه یادبود افسران درگذشته» در آمریکا نیز مهر امسال در گزارش مربوط سال ۲۰۲۰ آورد،  در مجموع ۲۴۵ افسر پلیس آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که از مجموع شمار جان باختگان در اثر تیراندازی، تصادف و دیگر بیماری‌ها بیشتر است.

 بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکایی‌های بیشتری در ۹ ماه اول ریاست‌جمهوری جو بایدن بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا ۹ ماه اول همه‌گیری تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس