کد خبر 1325892
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
خشم

با فراگیری راهکارهای می‌توان خشم را کنترل کرد.

به گزارش مشرق، علی نژاد با اشاره به اینکه افزایش درگیری هازندگی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی دنیای امروز موجب افزایش خشم و عصبانیت در بین افراد جامعه شده است، تصریح کرد: باتوجه به افزایش خشم و خشونت باید راهکار های درجهت کنترل این رفتار نا خوشایند و استراتژی‌های لازم برای کنترل خشم در زمان عصبانیت آموزش داده شود تا از بروز خشم که گاها تبعات جبران ناپذیری دارد جلوگیری شود.

 این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه خشم یکی از قوی‌ترین هیجانات بشر است و در زمان بروز منجر به بروز تغییرات در سیستم فیزیکی و بیولوژیکی فرد می‌شود، اظهار کرد: اگر این هیجان به درستی مهار و ابراز نشود؛ به فرد و جامعه آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

علی نژاد با اشاره به اینکه وقفه اندازی یا همان مکث چند ثانیه‌ای و نفس عمیق کشیدن تاثیر بسیار زیادی در حفظ آرامش و کاهش میزان خشم فرد در زمان عصبانیت دارد، یاد آور شد: افکار منفی و ناسالم؛ اصلی‌ترین دلیل بروز خشم و رفتارهای پرخاشگرانه است، که باید این افکار را شناسایی و افکار مثبت را جایگزین آن‌ها کرد.

این مدرس دانشگاه در خصوص راهکارهای کنترل خشم نیز خاطر نشان کرد: برای اینکه در زمان عصبانیت بر رفتار خود کنترل داشته باشیم راه‌هایی همچون ترک محیط، مشغول کردن خود به کار دیگر، حرف زدن با یک فرد قابل اعتماد، ورزش کردن و پیاده رویی، بکار گیری از افکار و جملات مثبت، نوشتن و مطالعه از جمله راهکارهای کنترل خشم و عصبانیت است.

وی ادامه داد: متاسفانه خشم و عصبانیت در بین کودکان و نوجوانان نیز افزایش یافته که دلیل اصلی آن رواج بازی‌های رایانه‌ای است که دارای صحنه‌های خشونت آمیز بسیاری است که اگر خانواده‌ها به درستی این نکته توجه نکنند کودکان و نوجوانان در آینده در هنگام ورود به اجتماع فردی عصبی خواهند بود که قابلیت کنترل خشم خود را نخواهند داشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس